SuperAuta24»

Auto

»

Samochody

» Ford Focus, silnik 1.6 TDCi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena. Ford Focus, silnik 1.6 TDCi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Ford Focus, silnik 1.6 TDCi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Ford Focus to popularne auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej, zwanej też potocznie klasą kompakt. Auto zadebiutowało w 1998 roku jako następca modelu Escort. Aktualnie w ofercie Forda znajduje się III generacja Focusa. W Polsce Ford Focus w podstawowej wersji Ambiente z silnikiem diesla 1.6 95KM Duratorq TDCi i 5-drzwiowym nadwoziem hatchback kosztuje 68,5 tys. zł.

Wprowadzenie Forda Focusa wprowadziło rewolucję u Forda i spowodowało poprawienie wyników sprzedaży tej firmy. Już pierwsza generacja, która pojawiła się w 1998 roku była dużo lepszym autem od przestarzałego Escorta, czyli poprzednika Focusa. W ciągu 7 lat sprzedało się ponad 5,5 mln egzemplarzy dwóch pierwszych generacji Focusa. Był nawet czas, że Focus był najlepiej sprzedającym się autem na świecie. Zdobył także tytuł „Car of the Year” 1999.

>>> Ford Focus – tapety na pulpit

Ford Focus III zaprezentowany w 2010 roku jako następca II generacji produkowanej od 2004 roku prezentuje się bardzo dynamicznie. Auto zaprojektowano zgodnie z aktualnie u Forda obowiązującym trendem stylistycznym, zwanym Kinetic Design. Podobnie zaprojektowane są inne nowe modele Forda, jak Ka, Fiesta i Mondeo. Auto prezentuje się jednocześnie dynamicznie, elegancko i agresywnie.

>>> Ford Focus, silnik 1.6 TDCi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Nowy model Forda Focusa dostępny jest jako: 5-drzwiowy hatchback, sedan i kombi. Pięciodrzwiowa wersja Focusa ma 4358mm długości, sedan 4534mm, zaś kombi 4556mm. Wszystkie wersje mają taką samą szerokość wynoszącą 1823mm. Wysokość hatchbacka i sedana to 1484mm, zaś kombi 1505mm.

>>> Ford Focus 2004 r. – cena od 13 tys. zł

W podstawowej wersji Focus standardowo wyposażony jest w poduszki powietrzne czołowe i boczne oraz kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu. Inne elementy wyposażenia standardowego, to ABS zapobiegający poślizgowi kół przy hamowaniu, system EBD rozdzielający elektronicznie siłę hamowania, a także wspomaganie hamowania awaryjnego EBA i system kontroli stabilności ESP oraz trakcji TA.

Piotr Mieszkowski
update counter