SuperAuta24»

Auto

»

Samochody

» Hyundai i30 Classic Plus 1.6 CRDi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena. Hyundai i30 Classic Plus 1.6 CRDi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Hyundai i30 Classic Plus 1.6 CRDi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Hyundai i30, to auto zaliczane do klasy niższej, czyli segmentu C. Na rynku pojawił się w 2007 roku. Powstał na tej samej platformie, co Kia Cee’d i jest z nią konstrukcyjnie i technicznie powiązany. W Polsce Hyundai i30 hatchback 5d w wersji wyposażenia Classic Plus z silnikiem diesla 1.6 CRDi 9oKM kosztuje 65 400 zł.

Hyundai i30 to auto kompaktowe, zaprojektowane w Europie i z myślą o rynkach europejskich, które zadebiutowało w 2007 roku. Technicznie i konstrukcyjnie powiązany jest z Kią Cee’d. Oba auta powstały na tej samej płycie podłogowej. Różnice między bliźniaczymi autami polegają na wprowadzeniu innej stylistyki oraz bardziej zaawanasowanym technologicznie zawieszeniu w Hyundaiu. Tak jak Kia Cee’d, Hyundai i30 produkowany jest na Słowacji.

>>> Hyundai i30 – tapety na pulpit

Kompaktowy Hyundai i30 zaprojektowany został w Niemczech w Hyundai European Team w Niemczech. Projekt oparty był na modelu koncepcyjnym Arnejs, który zaprezentowano na salonie paryskim w 2006 roku. Hyundai i30 mimo, że jest młodym autem był wielokrotnie nagradzany: Samochód Roku 2007 w Australii, Samochód Roku 2008 w Hiszpanii oraz Samochód Internetowy Roku 2008 w Polsce.

>>> Hyundai i30 Classic Plus 1.6 CRDi – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Hyundai i30 występuje w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi o przydomku CW. Wersja kombi nie jest jednak wcale tak dużo bardziej pojemna, jak mogłaby sugerować nazwa. Wersja hatchback ma bowiem bagażnik o pojemności 340 litrów, zaś wersja kombi jedynie 415 litrów, co w aucie tej wielkości jest raczej słabym wynikiem.

>>> Hyundai i30 2009 r. – cena od 28 tys. zł

Standardem wyposażenia już w podstawowej wersji Base jest w 6 poduszek powietrznych: po jednej dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie i kurtyny powietrzne. Ponadto w standardzie jest system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania EBD. Układ stabilizacji toru jazdy ESP występuje w droższych wersjach.

Piotr Mieszkowski
update counter
Artykuły premium