SuperAuta24»

Auto

»

Samochody

» Toyota Auris Terra 1.3 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena. Toyota Auris Terra 1.3 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

Toyota Auris Terra 1.3 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

Toyota Auris to auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Model ten produkowany jest od 2007 roku, jako następca Toyoty Corolli hatchback. W Polsce ceny Toyoty Auris w podstawowej wersji wyposażenia Terra, z nadwoziem hatchback 5d i silnikiem benzynowym 1.3 99KM zaczynają się od 59 600 zł.

Toyota Auris to typowy kompaktowy hatchback. Nazwa Auris pochodzi od łacińskiego aurum, czyli złoto, ale nawiązuje także do nazw innych modeli Toyoty, jak Yaris czy Avensis. Auris pojawił się na rynku w 2007 roku jako następca produkowanej od 40 lat Corolli w wersji hatchback. Pod nazwą Corolla znane na całym świecie auto produkowane jest obecnie tylko jako 4-drzwiowy sedan.

>>> Toyota Auris – tapety na pulpit

Jako auto koncepcyjne Aurisa zaprezentowano na salonie paryskim w 2006 roku, zaś premiera auta seryjnego odbyła się jeszcze w grudniu 2006 roku w Bolonii. Auris to z założenia auto, którego celem ma być osiągnięcie zwiększenia przez Toyotę sprzedaży na europejskich rynkach.

>>> Toyota Auris Terra 1.3 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena

Toyota Auris dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia: jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Auris został zaprojektowany w europejskim centrum projektowym ED2, co miało pomóc w dostosowaniu auta do oczekiwań oraz gustu Europejczyków. Auris produkowany jest Burnaston w Wielkiej Brytanii, a także w Turcji, Japonii i w Kanadzie (luksusowa wersja Blade).

>>> Toyota Auris 2008 r. – cena od 29 tys. zł

Standardowe wyposażenie Toyoty Auris, to: poduszki powietrzne czołowe oraz boczne montowane w przednich fotelach. Ponadto w każdym Aurisie jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układ rozdziału siły hamowania EBD oraz system wspomagania nagłego hamowania BA. System stabilizacji toru jazdy VSC, system kontroli trakcji TRC, kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń oraz poduszka kolanowa kierowcy dostępne są w droższych wersjach.

fb udostępnij tweet udostępnij g+ udostępnij nk udostepnij
Piotr Mieszkowski