SuperAuta24»

Auto

»

Samochody

» Toyota Corolla 1.4 D4D – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena. Toyota Corolla 1.4 D4D – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Toyota Corolla 1.4 D4D – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych na świecie aut segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Pierwsza Corolla zadebiutowała w 1966 roku i do dziś na całym świecie sprzedało się 32 mln sztuk wszystkich generacji tego modelu. Aktualnie na rynku dostępna jest Corolla X już generacji. W podstawowej wersji wyposażenia Terra z silnikiem diesla 1.4 D4D o mocy 90KM Toyota Corolla sedan kosztuje w Polsce 68 200 zł.

Śmiało można powiedzieć, że Toyota Corolla to najpopularniejszy samochód osobowy na świecie. Świadczą o tym zresztą dane: do połowy roku 2008 skumulowany wynik sprzedaży wyniósł ponad 34,2 miliona egzemplarzy tego pojazdu (2. w kolejności Volkswagen Golf osiągnął wynik o 26 mln sztuk). Corolla zaliczana jest do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. Auto uchodzi za jedno z najbardziej niezawodnych na świecie.

>>> Toyota Corolla – tapety na pulpit

Aktualnie w sprzedaży znajduje się X generacja Corolli, która zadebiutowała w 2006 roku i nosi oznaczenie E140. Od tej generacji po raz pierwszy pod nazwą Corolla występuje wersja sedan. Hatchback nazwano Auris, zaś kompaktowego minivana Corollę Verso, po prostu Verso.

>>> Toyota Corolla 1.4 D4D – DANE TECHNICZNE, spalanie, opinie, testy, cena

Dziesiąta generacja urosła w porównaniu do poprzedniej wersji. Długość auta została powiększona o 14 cm, szerokość o 6 cm, zaś wysokość pozostała bez zmian. Aktualna wersja Corolli sedan wyglądem kojarzyć się może z autami wyższej klasy. Zasługą tego jest elegancka sylwetka auta. Także długość  4,54 m, szerokość 1,76 m i wysokość 1,47 metra, sprawiają, że Corolla może mierzyć w segment D, czyli klasę średnią.

>>> Toyota Corolla 2005 r. – cena od 28 tys. zł

Podstawowa wersja Terra wyposażona jest standardowo w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne przednie. Każda Corolla jest także wyposażona w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, układem rozdziału siły hamowania EBD i system wspomagania hamowania BA. Kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy, system stabilizacji toru jazdy VSC oraz kontrola trakcji TRC dostępne są w droższych wersjach.

Piotr Mieszkowski
update counter