SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Audi A4 B9 vs. A4 B8 w porównaniu na zdjęciach: zobaczcie co się zmieniło

Audi A4 B9 vs. A4 B8 w porównaniu na zdjęciach: zobaczcie co się zmieniło

30.06.2015, godz. 17:43
Audi A4 B9 porównanie Audi A4 B8
Audi A4 B9 porównanie Audi A4 B8 foto: Audi

Audi przyzwyczaiło nas do tego, że poszczególne generacje modeli zmieniają się względem poprzedników bardzo nieznacznie. Marka spod znaku czterech pierścieni świadomie nie eksperymentuje z designem. Swoje największe rewolucje wprowadza głównie tam, gdzie nie widać ich gołym okiem. Przepis na tworzenie aut w taki sposób sprawdza się w Audi od lat, dlatego najnowsze A4 B9, tak bardzo przypomina odchodzącą generację B8.

Pomimo wydawałoby się kosmetycznych zmian w stylistyce, Nowe Audi A4 B9 wygląda znacznie dynamiczniej od ustępującego B8. Przód samochodu dzięki na nowo narysowanym reflektorom, z całkiem inaczej poprowadzonym pasem LED-owych świateł, stał się bardziej wyrazisty i agresywny. 6-kątny grill stał się całkowicie kanciasty. Tak samo z tyłu klosze lamp zaprojektowano o wiele ostrzej. Zarówno w odmianie Limosuine, jak i Avant, cała sylwetka samochodu mimo zachowania typowego dla A4 kształtu, dorobiła się zaakcentowanych kantów kosztem wcześniejszych obłości.

Zobacz też: Oto najnowsze Audi A4! Debiut B9 Limousine i Avant

Totalny hit to wnętrze. Tutaj już trudno mówić o metamorfozie, czy nawet ewolucji. Cały kokpit to czysta rewolucja. Wszystko jest po prostu nowoczesne - deska rozdzielcza, panel centralny, konsola środkowa. Pojawiła się zupełnie nowa kierownica, zastosowano też większy 8,3-calowy wyświetlacz systemu infotainment, czy inne kontrolery sterujące MMI. Klienci będą mieli teraz do wyboru dwa typy wskaźników - tradycyjny analogowy zestaw i w pełni elektroniczny, bardzo nowatorski Audi Virtual cocpit o ogromnej przekątnej 12,3 cala.

W kwestii wymiarów Audi A4 jest teraz długie na 4,73 m (+ 16 mm), szerokie na 1,84 m (+16 mm) i wysokie na 1,43 urosło. Zwiększył się również rozstaw osi, który mierzy teraz 2,82 m (+ 12 mm względem poprzednika). Obniżony został również współczynnik oporu powietrza, który wynosi zaledwie 0.23. Masa własna znacznie spadła, i może w zależności od odmiany jest lżejsze nawet o 120 kg.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: