SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Chcą opon premium, a wybierają budżetowe - tak kupują Polacy

Chcą opon premium, a wybierają budżetowe - tak kupują Polacy

15.03.2017, godz. 20:45
wymiana opon, opony
Wymiana opon foto: SHUTTERSTOCK

Branża oponiarska z nadzieją patrzy w przyszłość spodziewając się znaczącego wzrostu sprzedaży. Polski rynek rośnie, lecz olbrzymią jego część stanowią opony budżetowe oraz import z Chin.

W 2016 roku europejscy kierowcy zakupili nieco ponad 200 milionów sztuk opon. Polscy właściciele pojazdów nabyli ponad 10 milionów opon, co stanowi wzrost w stosunku do 2015 roku wynoszący aż 13 procent! Nadal staramy się dobierać gumy do pory roku – rozwiązanie wielosezonowe to tylko 4% zakupów.

Polska okazuje się szóstym rynkiem Europy – po Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Kierowcy Starego Kontynentu w ponad połowie przypadków decydują się na zakup opon z segmentu premium.

Zobacz też: Bez szans na likwidację akcyzy? Kukiz15 wciąż walczy

W Polsce za to nadal interesujemy się gumami z segmentu budżetowego. Stanowią one ponad 40% wszystkich sprzedanych opon w 2016 roku. Co gorsza, ostrożne szacunki dotyczące importu opon z Dalekiego Wschodu wskazują, że na tanich oponach jeździ ponad połowa pojazdów na naszych drogach!

Wynika to oczywiście z wieku polskiego parku samochodowego – w zeszłym roku do naszego kraju trafił ponad milion pojazdów używanych, a średni wiek auta w Polsce to ponad 12 lat, co jest wynikiem wyższym od unijnych wartości o 5 lat.

Pisaliśmy o: Elektryczne jednoślady wypożyczysz w Warszawie!

Sytuacja nie jest jednak beznadziejna – przeglądając statystyki można zauważyć, że Polacy znacznie chętniej (aż o 17% w skali roku) decydują się na zakup opon z najwyższej półki. Zazwyczaj są to kierowcy bardzo popularnych SUV-ów.

Dlatego też Continental przygotował nową oponę PremiumContact6 w rozmiarach od 16 do 21 cali. Przy jej projekcie wykorzystano polimery (zwiększają wytrzymałość) oraz konstrukcję znaną już z bardziej wyczynowej SportContact6.

Prognozy na przyszłość są optymistyczne – polski rynek opon może w 2017 roku odnotować wyniki przekraczające 13 milionów sprzedanych gum.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: