Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM DSG 4Motion Highline

i

Autor: Paweł Kaczor Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 KM DSG 4Motion Highline

Europejczycy nie chcą jeździć dieslami

2017-05-29 12:24

Tak jak kryzys paliwowy usunął z rynku ogromne silniki V8, tak afera dieselgate może przyczynić się do śmierci jednostek wysokoprężnych. Klienci odwracają się od diesla, a kolejne badania ich spalin donoszą o przerażających przekroczeniach norm.

Jak informuje JATO Dynamics, sprzedaż samochodów z silnikiem diesla okazała się w kwietniu 2017 roku mniejsza o 15% w stosunku do analogicznego okresu w 2016 roku. Klienci jak i floty decydują się w coraz większym stopniu na hybrydowe układy napędowe.

Zobacz też: Coraz mniejsza popularność diesli

Z kolei raporty z badań czystości spalin potwierdzają, że diesle w normalnym użytkowaniu są w stanie wyemitować o ponad połowę więcej zanieczyszczeń niż w warunkach laboratoryjnych. O ile takie silniki jeszcze mieszczą się w wyznaczonych normach emisji dwutlenku węgla, tak nie są w stanie spełnić wymagań dotyczących trujących tlenków azotu.

Naukowcy z Uniwersytetu w Nowym Jorku oszacowali, że właśnie te związki azotu są odpowiedzialne za przedwczesną śmierć 38 tysięcy ludzi na terenie Unii Europejskiej, Chin i Indii.

Afera dieselgate nie jest jeszcze zakończona. Choć mniej mówi się już o karach dla Volkswagena w Stanach Zjednoczonych, marka ma problemy we Francji. Gazeta Le Monde donosi, że marka zaoszczędziła 1.52 miliarda euro na wprowadzeniu na tamtejszy rynek aut niespełniających wymagań homologacyjnych. Maksymalna przewidywana kara w takim wypadku może liczyć prawie 20 milionów euro.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki