SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Filtr cząstek stałych trafi do silników benzynowych aut Grupy Volkswagen

Filtr cząstek stałych trafi do silników benzynowych aut Grupy Volkswagen

09.08.2016, godz. 11:29
Audi A3 Sportback lifting 2016
Audi A3 Sportback lifting 2016 foto: SuperAuto24.pl

Grupa Volkswagen intensywnie pracuje nad zmniejszeniem uciążliwości silników benzynowych dla środowiska naturalnego. W tym celu zdecydowano o zastosowaniu na szeroką skalę filtra cząstek stałych do aut z silnikiem benzynowym, tzw. filtra cząstek benzyny (GPF). Od 2017 roku we wszystkich modelach Grupy Volkswagen, napędzanych silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny – TSI i TFSI, sukcesywnie będzie montowany filtr cząstek stałych. Dzięki temu emisja drobnych cząstek sadzy zostanie zredukowana nawet o 90%.

Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1.4-litrowego silnika TSI – przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana – oraz dwulitrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5. Rozwiązanie to będzie stosowane w kolejnych generacjach silników i w następnych modelach. Do 2022 roku liczba samochodów Grupy Volkswagen wyposażonych w filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych może wynieść nawet siedem milionów.

Przeczytaj też: Samochód jest jak bomba bakteriologiczna!

Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90 procent. Dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen, powiedział – W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji.

Volkswagen – pomimo stosowania coraz bardziej zaawansowanych systemów oczyszczania spalin w silnikach nowych modeli – jest zdeterminowany, aby zmniejszyć emisję zanieczyszczeń również w samochodach napędzanych silnikami Diesla. Eichhorn dodał: – W przyszłości wszystkie nasze modele będą wyposażone w najnowsze i najbardziej wydajne katalizatory z technologią SCR.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: