SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Ford nie chce aut z Meksyku! Inwestuje we własnym kraju

Ford nie chce aut z Meksyku! Inwestuje we własnym kraju

05.01.2017, godz. 10:09
Ford Fusion
Ford foto: Ford

Zarząd Forda zrezygnował z inwestycji wartej 1,6 mld dolarów w nową fabrykę w San Luis Potosi w Meksyku. Przeznaczy natomiast 700 mln dolarów w rozbudowę istniejącego już zakładu Flat Rock w Michigan.

"Jesteśmy globalną marką, ale nasz dom jest tutaj, w Stanach Zjednoczonych" - powiedział Mark Fields, prezes zarządu amerykańskiej marki. Ford, który pierwotnie miał zainwestować 1,6 miliarda dolarów w nową fabrykę w Meksyku, porzucił ten plan i postawił na rozwój fabryki Flat Rock Assembly Plant. W zakładach tych obok modeli Mustang i Lincoln Continental, mają być produkowane zaawansowane technicznie samochody autonomiczne i elektryczne. Wraz z rozwojem fabryki powstanie w niej 700 nowych miejsc pracy.

Przeczytaj też: Ford potwierdza hybrydowego Mustanga!

Ford oznajmił również, że model Focus kolejnej generacji będzie wytwarzany w istniejącej fabryce w Hermosillo w stanie Michigan, aby zwiększyć rentowność firmy i zapewnić kompaktowemu modelowi finansowy i rynkowy sukces. Dzięki temu z taśm fabryki Michigan Assembly Plant w Wayne w stanie Michigan, gdzie obecnie produkowany jest Focus, będą zjeżdżać dwa sztandarowe modele Forda, co pozwoli tym samym zachować 3500 amerykańskich miejsc pracy.

Podjęte działania są częścią wartej 4,5 mld dolarów inwestycji w samochody elektryczne, realizowanej do roku 2020, w ramach której klienci na całym świecie otrzymają nowoczesne, mocne i wydajne paliwowo modele. Plany te są również skupione wokół transformacji Forda w firmę oferującą samochody oraz usługi mobilne, mając na celu objęcie wiodącej pozycji na rynku pod kątem innowacji z zakresu samochodów autonomicznych i elektrycznych oraz nowoczesnych rozwiązań mobilnych.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

/źródło wideo: x-news/

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: