SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Infiniti Q50 z 400-konnym V6 biturbo pod maską już w 2016 roku

Infiniti Q50 z 400-konnym V6 biturbo pod maską już w 2016 roku

16.12.2015, godz. 11:00
Infiniti Q50 2.0 Turbo
Infiniti Q50 2.0 Turbo foto: zdjęcia własne

Infiniti zaskakuje w tym roku nowościami w swojej ofercie. Oprócz wprowadzenia zupełnie nowych modeli, zapowiada wprowadzenie do sprzedaży nowych wersji silnikowych do aktualnie oferowanych pojazdów. Amatorzy szybkich limuzyn ucieszą się z informacji, że pod maskę modelu Q50 trafi nowy podwójnie doładowany silnik V6 o mocy sięgającej 400 KM.

Infiniti planuje wprowadzić w 2016 roku zupełnie nowy silnik do modelu Q50. Oferta luksusowego sedana ma zostać wzbogacona o podwójnie doładowany motor V6 o pojemności 3.0. W standardowej konfiguracji silnik ma generować moc 300 KM i aż 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeśli dla kogoś to mało, to Infiniti proponuje fabryczny tuning, po którym moc wzrośnie o 100 KM i 75 Nm.

Zobacz również: Byliśmy w pierwszej fabryce samochodów Infiniti w Europie - NASZA GALERIA

Dla klientów szukających bardziej ekonomicznych układów napędowych, Infiniti oferuje turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 208 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Oprócz tradycyjnie zasilanych napędów w cenniku Q50 na 2016 roku znajdziemy również wariant hybrydowy. W tym przypadku spalinowe V6 o pojemności 3.5 litra współpracuje z elektrycznym silnikiem napędzanym litowo-jonowymi akumulatorami. Łączna moc hybrydowego Q50 to 360 KM. Wszystkie wersje układu napędowego współpracują z siedmiobiegowym automatem z trybem manualnej zmiany biegów, za pomocą łopatek umieszczonych na kolumnie kierowniczej. W opcji ma pojawić się tez napęd na cztery koła.

Najmocniejsze wersje Q50 będą wyposażone w specjalny układ wydechowy i 19 calowe koła z oponami run-flat. Oprócz tego auto będzie wyposażone w zmodyfikowane zawieszenie i system Dynamic Digital Suspension, czyli elektronicznie sterowane trybami pracy zawieszenia.

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: