Już za pięć lat pojedziesz pełną Obwodnicą Warszawy

2013-12-19 12:49

Dobre wieści dla kierowców! Ruszył przetarg na projekt i budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. W ramach inwestycji powstać ma m.in. ponaddwukilometrowy tunel pod Ursynowem oraz nowy most na Wiśle. Realizacja całości zaplanowana jest na lata 2015-2019.

W wrześniu 2013 r. premier Donald Tusk poinformował, że najpóźniej do 2019 r. całkowicie sfinalizowana zostanie budowa kompletnej obwodnicy Warszawy. Niestety, południowa część obwodnicy powstanie kosztem znacznego opóźnienia budowy odcinków trasy S7.

Mazowiecki oddziału GDDKiA oświadczył, że przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy 18,5-kilometrowego odcinka S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska. Ten odcinek jest brakującym ogniwem warszawskiego łańcucha, który ma połączyć autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.

Przeczytaj: Nowy odcinek trasy S19 na Podkarpaciu oddany do użytku

Cała inwestycja została podzielona na trzy etapy: odcinek A o długości 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa łącznie z budową tunelu pod Ursynowem; odcinek B o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę oraz odcinek C o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

GDDKiA na wnioski firm w sprawie przetargu ma czekać do końca lutego. Później, wnioski zostaną sprawdzone pod kątem formalnym, co będzie stanowiło pierwszy etap przetargu. Ocenione zostanie również doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawców. Tylko 20 firm zostanie zakwalifikowanych do drugiego etapu. Otrzymają one zaproszenie do złożenia ofert.

W tym roku do ruchu oddane zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska. Cała inwestycja pochłonęła 4,04 mld zł.

Poza tym GDDKiA podała do wiadomości, że ogłosiła przetarg na projekt budowy autostrady A2 na wschód od Warszawy. Plan dotyczy dokumentacji odcinka trasy o długości 14,6 od węzła Lubelska do istniejącej już obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Autostrada ma być przedłużeniem planowanej trasy S2 na odcinku Puławska–Lubelska.

GDDKiA ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. W jego ramach ma powstać m.in. nowy most na Wiśle i ponaddwukilometrowy tunel pod Ursynowem. Realizacja planowana jest na lata 2015-2019.
We wrześniu premier Donald Tusk ogłosił, że najdalej do 2019 r. zakończona zostanie budowa całej obwodnicy Warszawy. Południowa część obwodnicy powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7, budowa wschodniego odcinka ma ruszyć w 2017 r.
Wedle środowej informacji mazowieckiego oddziału GDDKiA przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy 18,5-kilometrowego odcinka S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska. To brakujące ogniwo warszawskiego ringu, które połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki: odcinek A o długości 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem; odcinek B o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę; odcinek C o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Wedle zapowiedzi byłego ministra transportu Sławomira Nowaka, tunel i most powinny zostać zbudowane w latach 2015-2018. Z kolei estakada nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym między 2016 i 2019 r.
GDDKiA czeka na wnioski firm do końca lutego. Później sprawdzi je pod względem formalnym, co będzie pierwszym etapem przetargu. Oceni też doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczną i finansową wykonawcy.
Maksymalnie 20 wykonawców, którzy zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu, otrzyma zaproszenie do złożenia ofert. Dyrekcja podkreśliła, że przy wyborze ofert będzie brała pod uwagę nie tylko cenę, ale również okres gwarancji.
Na jesieni tego roku oddane do ruchu zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska. Inwestycja kosztowała 4,04 mld zł.
GDDKiA poinformowała również w środę, że ogłosiła przetarg na przygotowanie projektu budowy autostrady A2 na wschód od Warszawy. Postępowanie dotyczy przygotowania dokumentacji fragmentu trasy o długości 14,6 od węzła Lubelska do istniejącej autostradowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Autostrada będzie przedłużeniem planowanej trasy S2 na odcinku Puławska–Lubelska, czyli fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy.We wrześniu premier Donald Tusk ogłosił, że najdalej do 2019 r. zakończona zostanie budowa całej obwodnicy Warszawy. Południowa część obwodnicy powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7, budowa wschodniego odcinka ma ruszyć w 2017 r.Wedle środowej informacji mazowieckiego oddziału GDDKiA przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy 18,5-kilometrowego odcinka S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska. To brakujące ogniwo warszawskiego ringu, które połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki: odcinek A o długości 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem; odcinek B o długości 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę; odcinek C o długości 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazo

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki