Renault Espace 1.6 dCi EDC 4Control Initiale Paris

i

Autor: Paweł Kaczor Renault Espace 1.6 dCi EDC 4Control Initiale Paris

Komisja Europejska sprawdza emisję spalin Fiatów i Renault

2017-01-16 11:36

Agencja Ochrony Środowiska działająca w Stanach Zjednoczonych ma spore podejrzenia co do emisji spalin samochodów produkcji Fiat Chrysler Automobiles. Komisja Europejska podejmuje więc własne śledztwo.

Kilka dni temu informowaliśmy o rzekomym oprogramowaniu, które w warunkach laboratoryjnych miało umożliwić samochodom marki Jeep (należącej do Fiata) zaliczenie testów na emisję tlenków azotu. Problem dotyczył trzylitrowych jednostek V6 montowanych w modelach Grand Cherokee i Ram 1500. Skala problemu jest – biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia z marką Volkswagen – niewielka. Kara z jaką musi liczyć się koncern w Stanach Zjednoczonych to nieco ponad 4 miliony dolarów. FCA odrzuca oskarżenia.

Zobacz też: Stare auta nie wjadą do centrów polskich miast!

Po przekazaniu tych informacji do prasy, akcje FCA straciły na giełdzie 16%, jednak szybko odbiły się, zyskując kolejnego dnia 7%. Inwestorzy najwyraźniej nie wierzą w doniesienia i z rezerwą podchodzą do rewelacji EPA.

Komisja Europejska zamierza podjąć własne śledztwo i zaapelowała do władz koncernu o współpracę. Niestety, ten europejski organ może jedynie zwrócić uwagę na dokładniejsze testowanie pojazdów, ale nie może wycofać ich z rynku. Takie działanie należy bowiem do władz państwa w którym sprzedano auto.

Również Renault nie może czuć się bezpiecznie. Komisja Europejska - obok prokuratury w Nanterre - zajmuje się ewentualnymi manipulacjami producenta przy wynikach spalin. Renault już w zeszłym roku wprowadzało poprawki do swojego oprogramowania w związku z nieścisłościami w pomiarach. Wtedy uzasadniano je obowiązkiem zachowania bezpieczeństwa jednostki napędowej.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają