SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Kompaktowy segment premium należy do trzech marek. Zgadniesz jakich?

Kompaktowy segment premium należy do trzech marek. Zgadniesz jakich?

23.11.2016, godz. 16:05
Audi A3 i Volvo V40
Audi A3 i Volvo V40 foto: SuperAuto24.pl

Rynek Starego Kontynentu był zdominowany przez samochody pokroju Volkswagena Golfa czy Forda Focusa. Obserwacja trendów wskazuje jednak, że klienci poszukują lepszego wyposażenia nawet w autach typowo kompaktowych.

Od stycznia do sierpnia tego roku sprzedano nieco ponad 600 tysięcy miejskich aut typu premium, co przekłada się na około 6% wszystkich samochodów które znalazły właścicieli na Starym Kontynencie. To wzrost o około 9% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Sytuacja prawdopodobnie się utrzyma, a zyskają na tym Audi, Mercedes oraz BMW. Niemcy dominują w tej klasie.

Wśród klientów największym zainteresowaniem cieszy się Audi A3 (126 347 egzemplarzy, spadek o 7,2%), drugie miejsce zajmuje Mercedes Klasy A (91 629 aut, wzrost aż o 18%), trzecie miejsce należy do BMW serii 1 (82 014, wzrost tylko o 0,8%).

Testowaliśmy: Volvo V40 vs. Audi A3 Sportback

Kolejne miejsca zajmują BMW serii 2 Active Tourer, Mercedes Klasy B, Volvo V40, Mercedes CLA, Alfa Romeo Giulietta, Mini Countryman/Paceman, a pierwszą dziesiątkę zamyka Mini Clubman.

Dużym zaskoczeniem jest oczywiście minivan od BMW. Auta premium są ciekawym terenem do zagospodarowania przez producentów. Średnia cena takiego auta jest wyższa o 23% od "zwykłej" kompaktowej kwoty jaką przychodzi zapłacić nowemu właścicielowi, rośnie też udział silników benzynowych. Spada za to obecność hybryd w tym segmencie.

Auta najczęściej trafiają na rynek niemiecki (bez zaskoczeń), jak i drogi Zjednoczonego Królestwa, Włoch czy Hiszpanii.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: