Volkswagen się zmienia. Poznaj strategię na najbliższe lata

i

Autor: Paweł Kaczor Volkswagen

Koncern Volkswagena się zmienia. Poznaj strategię na najbliższe lata

2016-06-22 2:17

Afera spalinowa wywołana przez nieczyste zagrania Koncernu Volkswagen była największym motoryzacyjnym i biznesowym skandalem zeszłego roku. Teraz Wolfsburg robi wszystko, aby odkuć się po wielomilionowych stratach i na nowo zdobyć zaufanie klientów. Koncern uchwalił nową strategię rozwoju, która ma zapoczątkować największy proces zmian w historii przedsiębiorstwa.

Koncern Volkswagen zamierza zostać jednym z wiodących na świecie producentów środków transportu zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Głównym celem jest transformacja podstawowego obszaru działalności koncernu oraz stworzenie nowych możliwości osiągania zysku i rentownego wzrostu. Zostaną zakrojone na szeroką skalę zmiany w obszarze produkcji samochodów, szybkie stworzenie nowego obszaru działalności biznesowej związane z usługami transportowymi, wzrost efektywności i innowacyjności, a także wprowadzony będzie przedsiębiorczy sposób myślenia i działania.

.
Strategia o nazwie "TOGETHER 2025" zakłada:

1. Plany wielkiej ofensywy w dziedzinie elektrycznych środków transportu: ponad 30 nowych samochodów elektrycznych do 2025 roku, planowana sprzedaż od dwóch do trzech milionów pojazdów rocznie. Udział elektryków ma wynieść 20-25% wysokości całej spodziewanej sprzedaży aut koncernu.

2. Akumulatory do aut elektrycznych, cyfryzacja oraz pojazdy autonomiczne staną się nowymi specjalnościami koncernu.

3. Poszczególne marki koncernu mają jeszcze bardziej różnić się od siebie, a gama modeli oraz silników zostanie zweryfikowana pod kątem najatrakcyjniejszych segmentów rynku, obiecujących największy wzrost.

4. Przebudowa biznesu związanego z komponentami.

5. Szybka rozbudowa nowego obszaru działalności biznesowej dotyczącej rozwiązań w dziedzinie usług transportowych.

6. Plany inwestycyjne o wartości kilkunastu miliardów euro finansowane dzięki wzrostowi efektywności w całym koncernie oraz dzięki optymalizacji gamy modeli.

7. Dążenie do osiągnięcia operacyjnej stopy zwrotu z inwestycji na poziomie całego koncernu w wysokości 7 do 8% oraz stopy zwrotu z inwestycji w dziedzinie produkcji samochodów sięgającej 15% do 2025 roku.

8. Wzrost rentowności i efektywności marki Volkswagen ważnym warunkiem osiągnięcia zamierzonych celów całego koncernu.

9. Ekspansja i inwestycje w Ameryce Północnej, a także program rozbudowy działalności Koncernu Volkswagena w Chinach. W ważnym zwłaszcza w Azji segmencie niedrogich samochodów koncern Volkswagen zamierza prowadzić działalność wraz z regionalnymi partnerami. Rozmowy na ten temat są zaawansowane.

Przeczytaj też: TEST nowy Volkswagen Tiguan: SUV idealnie skrojony

Zagadnienia dotyczące przyszłych rozwiązań, koncern Volkswagen zamierza rozwijać nie tylko w odniesieniu do samochodów osobowych lecz także użytkowych. Dział samochodów użytkowych obejmuje obecnie marki Scania, MAN i Volkswagen Samochody Użytkowe, a celem strategicznym jest objęcie przez Volkswagena roli globalnego lidera w tej dziedzinie. Volkswagen Truck & Bus z gamą licznych marek miałby się stać najbardziej rentownym przedsiębiorstwem tej branży, mocno obecnym we wszystkich ważnych regionach świata. Poważną rolę odegrają przy tym nowe modele biznesowe. Działalność będzie ewoluowała od czystej produkcji samochodów użytkowych do oferowania inteligentnych rozwiązań w dziedzinie transportu.

Prezes Zarządu Matthias Müller prezentujący strategię "TOGETHER 2025" zapewnił, że dzięki temu planowi "koncern Volkswagen stanie się bardziej wyspecjalizowany, efektywniejszy, bardziej innowacyjny i ekologiczny, znajdzie się bliżej swoich klientów – i będzie nastawiony na stały rentowny wzrost".

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki