SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Lexus LC 500 zaliczył polski debiut w Krakowie - ZDJĘCIA

Lexus LC 500 zaliczył polski debiut w Krakowie - ZDJĘCIA

19.08.2016, godz. 12:35
Lexus LC 500 - polski debiut w Krakowie
Lexus LC 500 - polski debiut w Krakowie foto: Lexus

W krakowskim salonie Lexusa w piątek 19 sierpnia odbyła się polska premiera najnowszego flagowego modelu sportowego. Mowa o Lexusie LC 500, ekscytującym coupe o niezwykłej stylistyce i wysokich osiągach. Auto będzie można zobaczyć we wszystkich salonach Lexusa w Polsce. Po Krakowie pojazd trafi do Warszawy.

Lexus LC 500 trafi do sprzedaży wiosną 2017 roku. Zanim do tego dojdzie, auto przyjechało do Polski w ramach sześciomiesięcznego tournee po ponad 25 krajach całej Europy. W dniach 19-28 sierpnia odbędą się pokazy przedpremierowe Lexusa LC 500 w Autoryzowanych Stacjach Dealerskich.

Lexus LC 500 będzie kolejno prezentowany w następujących salonach:

- Lexus Kraków – 19.08 (piątek)
- Lexus Warszawa-Wola – 20.08 (sobota)
- Lexus Warszawa-Puławska – 21.08 (niedziela)
- Lexus Warszawa-Żerań – 22.08 (poniedziałek)
- Lexus Trójmiasto – 23.08 (wtorek)
- Lexus Szczecin – 24.08 (środa)
- Lexus Poznań – 25.08 (czwartek)
- Lexus Wrocław – 26.08 (piątek)
- Lexus Katowice – 27.08 (sobota)
- Lexus Łódź – 28.08 (niedziela)

.
Lexus LC 500

Do napędu Lexusa LC 500 wykorzystano sprawdzony w Lexusach RC F i GS F, 5-litrowy wolnossący silnik V8 o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm. Siła ta zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym – której sprzęgło hydrokinetyczne jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus.

Przeczytaj: TEST Lexus RC 200t F Sport: wcale nie taki sportowy

Konstrukcję samochodu dopracowano w najdrobniejszych szczegółach, by uzyskać doskonałe własności jezdne, maksymalne osiągi, ergonomię i wrażenia z jazdy. Dla optymalnego rozkładu mas między przodem i tyłem (52 do 48 procent), akumulator umieszczono w bagażniku. Charakterystyczne przednie i boczne wloty powietrza mają za zadanie poprawienie aerodynamiki. Silnik zaopatrzono w aktywny wydech, dzięki któremu LC 500 zyskał agresywne brzmienie.

Źródło: Lexus

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: