SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Najcenniejsze motoryzacyjne marki świata. Toyota kolejny rok bije Mercedesa i BMW

Najcenniejsze motoryzacyjne marki świata. Toyota kolejny rok bije Mercedesa i BMW

07.10.2016, godz. 00:56
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 Hybrid foto: toyota

Ciesząca się dużą popularnością wśród konsumentów na całym świecie Toyota, już po raz 13. została uznana najbardziej wartościową marką motoryzacyjną rankingu "Best Global Brands" firmy Interbrand. W najnowszym zestawieniu na 2016 rok, japońska marka znów zostawiła w tyle m.in. Mercedesa i BMW.

Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni kolejny raz wyprzedziła motoryzacyjnych rywali. Wartość firmy szacuje się na 53,580 mld dolarów, co oznacza 9-procentowy wzrost względem ubiegłego 2015 roku. Od lat marka ta jest jednym z globalnych liderów sprzedaży nowych samochodów i kojarzy się konsumentom z nowoczesnymi rozwiązaniami i ekologią. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajęła 5. miejsce, awansując o jedną pozycję.

Przeczytaj: TEST Toyota Prius IV generacji: przyjazna technologia dla mas

Toyota znajdująca się w pierwszej piątce najbardziej wartościowych globalnych marek, ustępuje jedynie technologicznym gigantom takim jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Co ciekawe w stosunku do 2015 roku Toyota wyprzedziła IBM.

Dominującą pozycję marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie rankingi. Japoński koncern intensywnie inwestuje w najnowocześniejsze technologie, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów. Toyota systematycznie umacnia swoją przewagę w dziedzinie aut hybrydowych, tak pod względem technologicznym, jak i pod względem liczby oferowanych modeli i wyników sprzedaży.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2016

Najbardziej wartościowe marki wg raportu Best Global Brands 2016


autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: