SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Nie będziesz potrzebował benzyny. Nowość na rynku instalacji LPG

Nie będziesz potrzebował benzyny. Nowość na rynku instalacji LPG

20.04.2017, godz. 12:00
gaz, LPG, tankowanie gazu
LPG foto: EAST NEWS

Marka STAG przedstawia nową instalację gazową do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. System wykorzystuje technologię pracy całkowicie opartą na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny.

Firma AC S.A., producent instalacji LPG wprowadza technologię pracy w 100-procentach na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. STAG 500 DIS jest nowatorskim rozwiązaniem przeznaczonych do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. System ten to odpowiedź na potrzeby branży motoryzacyjnej, którą obecnie zdobywają silniki właśnie z bezpośrednim wtryskiem. Obecnie jest to jedyna taka instalacja autogaz na świecie, dzięki czemu marka STAG wysuwa się na pozycję lidera w zakresie systemów autogaz, spełniających wszystkie wymagania rynku motoryzacyjnego.

Sprawdź: Początkujący kierowca w aucie na gaz. O czym powinien pamiętać?

Jak działa nowy system? – Gaz wtryskiwany jest w dwóch fazach jednocześnie (ciekłej i odparowanej), przez co eliminuje mankamenty typowej VI generacji. Ponadto, jest również przygotowany do silników z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny – tłumaczy Marcin Trocki, Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju z firmy AC S.A.

STAG 500 DIS

Producent zapewnia, że STAG 500 DIS jest łatwy w montażu i sposobie kalibracji. Pompa HP nie wymaga żadnych modyfikacji, a instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Instalacja jest także odporna na błędy za sprawą braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych.

STAG 500 DIS obsługuje najnowsze na rynku silniki dwuwtryskiwaczowe (multi+direct). Co z wadami tego rozwiązania? – Jedynym minusem instalacji STAG 500 DIS jest nieznacznie słyszalna pompa LPG. Trudne może się okazać także znalezienie odpowiedniego miejsca do montażu w przypadku małych pojazdów – mówi Marcin Trocki.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: