SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Nie warto hamować na łuku bo dzwon murowany - WIDEO

Nie warto hamować na łuku bo dzwon murowany - WIDEO

20.05.2014, godz. 12:17
hamowanie w zakręcie
foto: YouTube

Jedną z podstawowych zasad odpowiedzialnej jazdy samochodem, jest dostosowanie prędkości do warunków atmosferycznych oraz ukształtowania jezdni. Jeśli jedzie się nieco za szybko, a droga zaczyna biegnąć po łuku, nagłe hamowanie zazwyczaj źle się kończy.

Dlaczego nie można hamować w zakręcie, w sytuacji gdy zagrożenie znajduje się na zewnętrznej stronie łuku? Fizyki nie oszukamy. Samochód jadący ze zbyt dużą prędkością staje się w takim momencie bardzo nadsterowny. Siłę obciążającą przejmuje niemal całkowicie przednia część wozu, a odelżona tylna część traci przyczepność, przez co pojazd łatwo wpada w poślizg. Przekonał się o tym kierowca Jaguara, który wystraszył się zakrętu i mocno nacisnął hamulec. Od razu kontrola nad autem została utracona, pojazd uderzył w barierę ochronną i wylądował na dachu.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: