Niepotrzebne ekrany dźwiękochłonne pójdą do rozbiórki. Przekręt za nasze pieniądze?

2014-08-22 14:48

GDDKiA ujawniła szokujące plany. Aż o 70 proc. zmaleje ilość barier dźwiękochłonnych przy powstającej autostradzie A4 między Tarnowem, a Rzeszowem. Co więcej, dyrekcja zamierza zlikwidować dużą ilość ekranów, które zostały już postawione przy krajowych autostradach niepotrzebnie.

Jak podaje Informacyjna Agencja Radiowa, zmiany są możliwe, ponieważ Minister Środowiska dwa lata temu podwyższył dopuszczalną normę hałasu. Planom GDDKiA przeciwni są mieszkańcy gmin, przez które przebiegać będzie autostrada A4.

Co ciekawe, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza rozebrać istniejące już bariery akustyczne. Sprawa wydaje się dość podejrzana, bowiem - jak podaje IAR, ekrany dźwiękochłonne mają być zdemontowane wzdłuż przeszło tysiąca km polskich dróg. Wiele z planowanych do rozbiórki barier zostało zbudowanych wzdłuż wałów ziemnych, które pełnią taką samą funkcję.

Przeczytaj też: Wideorejestratory hitem sprzedaży w Polsce. Przydają się na drodze?

Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, na postawienie niepotrzebnych ekranów zmarnowano przynajmniej 41 milionów złotych. Ich demontaż również wiąże się z dużymi kosztami. GDDKia zapewnia, że jest to i tak bardziej opłacalne, niż ich wieloletnie utrzymywanie. Należałoby w takim razie zadać pytanie, dlaczego zbędne ekrany dźwiękochłonne w ogóle powstały.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki