Nowe BMW serii 5 nie zachwyci purystów

2016-11-15 12:18

Nowe BMW serii 5 kryjące się pod kodem G30 już niedługo przejmie tytuł najnowocześniejszego sedana na rynku. Jak donoszą fani którzy spotkali pierwsze egzemplarze, BMW dalej będzie trzymało się pewnych dyskusyjnych rozwiązań.

Pierwsze samochody jeszcze nie trafiły do klientów, lecz już wiadomo – po sprawdzeniu numerów VIN – że BMW postawiło na emitowanie dźwięków silnika z głośników. Na pewno dotyczy to wersji M550i z napędem xDrive, które ma pod maską całkiem głośnie V8 o pojemności 4.4 litra wspomagane przez dwie sprężarki. Rozwiązanie trafi też do M5.

Zobacz też: BMW serii 5 w akcji w nowej odsłonie filmu "The Hire"

System można było znaleźć już w schodzącym z rynku BMW M5 (F10), moduł dźwięku zainstalowany jest też w BMW i8, M3 oraz M4. Tyle, że jak twierdzi szef projekt M, Carston Pries, to co można usłyszeć w kabinie jest tylko w dwóch procentach generowane przez komputery. Nietrudno w to uwierzyć, zwłaszcza, że samochody z serii M są w stanie zrezygnować z wykorzystania ostatniego tłumika gdy silnik pracuje powyżej 4000 obrotów na minutę.

Biorąc pod uwagę, że nowe BMW M5 będzie miało nieco ponad 600 koni i opcjonalny napęd xDrive, dźwięk wydobywający się z głośników powinien być ostatnim zmartwieniem szczęśliwych właścicieli.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki