Megane IV powstało na platformie CMF C/D (Common Module Family) wykorzystanej do zbudowania m.in. Renault Talisman i Espace. Jest o 64 mm dłuższe i o 25 mm niższe od poprzednika. Rozstaw kół zwiększono aż o 47 mm, a rozstaw osi powiększył się o 28 mm. Dzięki temu pasażerowie zyskali więcej przestrzeni, a z zewnątrz auto jest bardziej masywne. W przedniej części nadwozia uwagę zwraca nowy grill i wielkie logo Renault. Z tyłu dominują duże lampy wykonane w technologii LED.
Zobacz też: Nowe Renault Megane i Megane GT: nasz TEST nowych technologii i napędów
Na liście wyposażenia podstawowej wersji Renault Megane znajdziemy m.in. elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, komputer pokładowy, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła LED, manualną klimatyzację, fotel kierowcy z regulacją wysokości, radioodtwarzacz (Bluetooth, USB i Jack) z wyświetlaczem 4,2 cala, stalowe koła w rozmiarze 16 cali.
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje: system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania, ESC – system dynamicznej kontroli toru jazdy, system kontroli ciśnienia w oponach, HSA – system wspomagania ruszania pod górę, system mocowania fotelika dla dziecka na tylnych zewnętrznych miejscach, czołowe i boczne poduszki powietrzne, a także kurtynowe poduszki powietrzne.
.
Nowe Renault Megane - CENA w Polsce
.
Silnik | LIFE | ZEN | INTENS | BOSE | GT |
SCe 115 |
59 900*
|
62 900*
|
67 600*
|
||
Energy TCe 100 | 62 900 | 65 900 | 70 600 | ||
Energy TCe 130 |
68 900
|
73 600
|
81 600 | ||
Energy TCe 130 EDC |
81 600*
|
89 600*
|
|||
GT 205 EDC |
102 100
|
||||
dCi 90 |
67 900
|
70 900
|
|||
dCi 110 |
74 900
|
79 600
|
87 600
|
||
dCi 110 EDC |
86 600
|
94 600
|
|||
dCi 130 |
86 100
|
94 100
|
*Dostępne w późniejszym terminie.