SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Nowy Ford Focus RS kontra Volkswagen Golf R i Audi RS3 – porównanie na WIDEO

Nowy Ford Focus RS kontra Volkswagen Golf R i Audi RS3 – porównanie na WIDEO

17.02.2016, godz. 13:20
2016 Ford Focus RS 2.3 EcoBoost
Ford Focus RS 2.3 EcoBoost foto: zdjęcia własne

W momencie kiedy na rynku pojawił się nowy Ford Focus RS, w jego bezpośrednim konkurencie, Volkswagenie Golfie R, zagotował się płyn chłodniczy. Niemcy mają jednak broń na Forda - to Audi RS3. Jak wypadnie pretendent na tytuł króla hot-hatchy w bezpośrednim starciu z reprezentacją Niemiec?

Porównanie tych aut na papierze wypada następująco: Focus RS ma o 50 KM więcej od 300-konnego Golfa R, ale to RS3 miażdży oba auta mocą. 367 KM z 2,5 litrowego silnika Audi sprawia, że każdy właściciel Golfa i każdy przyszły właściciel Focusa RS będzie patrzył z zazdrością na Audi, ponieważ jako jedyne w tym zestawieniu ma pięć cylindrów.

Dziennikarze z redakcji Auto Express porównali te trzy wozy, i oprócz mnóstwa dobrej zabawy mieli okazję testować je na krętych hiszpańskich drogach. Jako pierwszy do walki stanął Focus RS. Czterocylindrowy turbodoładowany silnik EcoBoost Forda o pojemności 2,3 litra ma 350 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie obrotów pomiędzy 2 a 4,5 tys obr./min. Dodatkowo Ford zainstalował w nim funkcję overboost, która przez 15 sekund może podnieść moment obrotowy do 470 Nm. Napęd trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem manualnej skrzyni z sześcioma biegami, a następnie system Dynamic Torque Vectoring Control analizuje na bieżąco sytuację i rozdziela moment obrotowy na poszczególne koła.

Zobacz też: TEST nowy Ford Focus RS 2.3 EcoBoost: drogowy chuligan

Według dziennikarza z Auto Express Focus RS bardzo przyjemnie brzmi, zawieszenie zapewnia doskonałą przyczepność i poczucie kontroli, a system DTVC w zakręcie przekazująct więcej momentu na zewnętrzne koło, dzięki czemu pozwala na jeszcze ciaśniejsze i bardziej precyzyjne pokonywanie ostrych łuków. Hamulce Brembo doskonale radzą sobie z wytracaniem prędkości i wzbudzają zaufanie kierowcy. Auto jest stabilne i bardzo szybko reaguje na wciśnięcie gazu. Jedyny zarzut to nieco twarde zawieszenie. Według kierowcy wewnątrz czuć każdą nierówność, ale nie należy tego traktować jako wadę, ponieważ nie mamy tu do czynienia z komfortową limuzyną, a autem sportowym.

Po przesiadce do Audi RS3 zauważalna jest lepsza jakość wykonania wnętrza. Przeszycia tapicerki i aluminiowe dodatki nadają nieco luksusowego sznytu. Układ napędowy zaczyna się pod maską turbodoładowanym pięciocylindrowym silnikiem 2,5 o mocy 367 KM. Nastepnie moc i moment trafiają do automatycznej skrzyni S tronic i za pomocą napędy Quattro na wszystkie cztery koła. W porównaniu do Focusa, RS3 brzmi jeszcze lepiej. Dźwięki wydobywające się z układu wydechowego przy redukowaniu potrafią przestraszyć przechodniów. W czasie jazdy po krętych drogach, Audi oferuje spory zapas mocy, ale wydaję się być nieco ociężałe i mniej precyzyjne. RS3 Quattro nie dotrzyma kroku Focusowi RS w zakrętach. Pojawił się też zarzut, że Audi nie oferuje manualnej skrzyni do RS3.

Zobacz również: Szybka lekcja historii Fordów ze znaczkiem RS - WIDEO

Jako ostatni – Golf VII R. To najmniej rzucający się w oczy wóz z tego zestawienia. Ma czterocylindrowy dwulitrowy silnik z turbo. Moc 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odpycha się z czterech kół dzięki napędowi 4 Motion. Zawieszenie oferuje największy komfort, oczywiście jak na sportowe auto. Co ciekawe, kierowca stwierdził, że w Golfie R czuje się jak w Porsche i gdyby Porsche robiło pięciodrzwiowego hatchbacka, to byłby właśnie taki jak Golf R. Auto brzmi całkiem nieźle, a o dodatkowe doznania akustyczne dba generator dźwięku korzystający z głośników systemu audio. Golf R został określony jako bardzo dobry, ale mniej ekscytujący niż Focus RS.
.

Rezultat porównania

Według osób przeprowadzających test, Audi wygląda świetnie, ma bardzo dobrze brzmiący silnik, ale to za mało, żeby rekompensować różnicę około 60 tysięcy złotych w porównaniu do ceny Focusa RS.

Golf R natomiast, wygląda dość niepozornie, ale łączy praktyczność pięciodrzwiowego nadwozia ze znakomitymi osiągami.

Zwycięzcą jest oczywiście Ford Focus RS. To mechaniczne dzieło sztuki o bardzo agresywnym wyglądzie. Dodatkowo oferuje bardzo dobry stosunek jakości i osiągów do ceny. W Polsce cena Focusa RS stratuje od około 151 tysięcy złotych.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: