Nowy Mercedes-AMG E63 z trybem drift!

2016-10-06 11:26

Nowa, ekstremalna generacja Mercedesa klasy E będzie dostępna wyłącznie z napędem na cztery koła, lecz nie oznacza to, że nie pozwoli na odrobinę wygłupów na zakrętach.

Mercedes nie jest jedynym producentem który rezygnuje z napędu na tylną oś w swoich ultraszybkich limuzynach – BMW również idzie w tym kierunku. Wszystko podyktowane jest preferencjami klientów, którzy znacznie częściej decydują się na napęd na wszystkie osie.

Zobacz też: TEST nowy Mercedes-Benz E220d 9G-Tronic

Wiadomo jednak, że inżynierowie pracują nad ustawieniami pozwalającymi przenieść całą moc na tył. Rozwiązanie byłoby bardzo podobne do tego, na jakie zdecydowano się w Fordzie Focusie RS. Potwierdził to Tobias Moers z dywizji AMG.

Moers stwierdził również, że E63 będzie jeszcze szybszy na Nurburgringu. Legendarną pętle ma bowiem przejechać w około 7 minut 50 sekund i to ze standardowymi oponami.

AMG E63 ma pojawić się na rynku w 2017 roku. Prawdopodobnie będzie miał więcej niż 600 koni mechanicznych – musi  przecież być szybszy niż BMW M5 czy Audi RS6.

Mercedes-AMG E63 zostanie najprawdopodobniej zaprezentowany na salonie samochodowym w Detroit.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki