SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Opel Insignia – ile za flagowego Opla?

Opel Insignia – ile za flagowego Opla?

17.02.2017, godz. 15:38
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer foto: Opel

Pierwsze egzemplarze zupełnie nowego Opla Insignii pojawiają się w zachodnich salonach. Co oferuje ta generacja flagowej limuzyny i ile przyjdzie za nią zapłacić?

Opel przygotował dwie wersje nadwoziowe flagowej Insignii – zgrabny model pięciodrzwiowy nazwany Grand Sport oraz gigantyczne kombi Sports Tourer. Druga generacja Insignii została oparta na nowej płycie podłogowej, jest lżejsza nawet o 200 kilogramów w stosunku do poprzednika, a opór aerodynamiczny udało się zmniejszyć do Cx=0,26, co znacząco zmniejsza szum powietrza w kabinie.

Zobacz też: General Motors sprzeda Opla... Peugeotowi?

Pod maską nowego Opla Insignii znajdziemy nowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra w dwóch wersjach mocy: 140 i 165 koni mechanicznych. Jest w całości wykonany z aluminium, ma bezpośredni wtrysk i doładowanie. Według nowych norm spalania NEDC (bardzo zbliżonych do rzeczywistych warunków), te silniki spalą około 7 litrów paliwa w mieście.

Szukający większych pojemności z ulgą zauważą, że Opel oferuje też dwulitrową „benzynę” o mocy 260 koni mechanicznych. Silnik ten łączony jest z ośmiobiegową skrzynią automatyczną, a moc trafia na wszystkie koła. Po raz pierwszy w Oplu zrezygnowano z tradycyjnego mechanizmu różnicowego i postawiono na rozwiązanie oparte na dwóch sprzęgłach wielotarczowych. Wcześniej tego typu technologię zastosował Ford w modelu Focus RS i był bardzo chwalony za pracę układu.

Pisaliśmy o: Opel Crossland X: debiut crossovera większego od Mokki X

W gamie wysokoprężnej znajdziemy silniki o pojemności 1.6 litra (110/136 KM) i dwulitrowy motor o mocy 170 koni mechanicznych. Spalanie tego ostatniego oszacowano na 6,7 litra w warunkach miejskich.

Opel Insignia będzie wyposażony w system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, asystenta pasa ruchu z opcją korekty czy aktywną pokrywę silnika chroniącą pieszych w razie wypadku.

Ceny Opla Insignii na polskim rynku nie są znane, lecz w Niemczech można już zamawiać pierwsze sztuki. Oferty zaczynają się od 26 940 euro.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: