Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line

i

Autor: Marek Adamowicz Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG R-Line

Oświadczenie Volkswagen AG: nawet 11 mln samochodów z problemem! Koncern wyda 6,5 mld euro na naprawy!

2015-09-22 18:49

Silniki Volkswagena z typoszeregu EA 189, czyli jednostki napędowe 2.0 TDI produkowane w latach 2012-2015. To właśnie z tymi jednostkami związany jest międzynarodowy skandal. Problem dotyczy oprogramowania mającego fałszować pomiary zawartości szkodliwych substancji w spalinach. Volkswagen AG w oficjalnym oświadczeniu przyznał, że problem może dotyczyć nawet 11 mln aut!

Przedstawiciele Volkswagena starają się odpowiedzieć na zarzuty postawione przez amerykańską Federalną Agencję Ochrony Środowiska. EPA wykryła oprogramowanie wpływające na zaniżanie rzeczywistej emisji spalin w silnikach TDI.

Zobacz też: Prezes Volkswagena Martin Winterkorn odwołany!

Z wystosowanego oświadczenia Volkswagen AG wynika, że nieprawidłowości zostały potwierdzone i dotyczą konkretnej rodziny wysokoprężnych silników. Chodzi dokładnie o jednostki oznaczone symbolem EA 189, czyli te z typoszeregu 2.0 TDI, produkowane w latach 2009-2015. Takie motory pracują w około 11 mln aut na świecie, w samochodach takich marek jak: VW, Audi, Skoda i Seat.

Sprawdź: Silniki EA 189 - w jakich modelach były montowane

W komunikacie można też przeczytać, że Volkswagen AG dokona wszelkich możliwych starań i prac nad wyeliminowaniem zauważonych odchyleń przy pomocy środków technicznych. Na niezbędne czynności serwisowe przeznaczone zostanie około 6,5 mld euro.

Nowe silniki 2.0 TDI wolne od wady

Na początku 2015 roku, silniki EA 189 zostały zastąpione jednostkami EA 288. Według zapewnień Grupy Volkswagena, te wysokoprężne jednostki spełniające normę emisji spalin Euro 6, nie są dotknięte problemem i są zgodne z wszystkimi przepisami prawa i normami ochrony środowiska.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

/źródło wideo: x-news/

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki