Ferrari 488 GTB

i

Autor: Ferrari Ferrari 488 GTB

Oto najlepsze silniki na rynku - nagrody International Engine Of The Year rozdane!

2017-06-22 15:20

Prawie 60 ekspertów z branży motoryzacyjnej podjęło się karkołomnego wyczynu wyboru najlepszego silnika 2017 roku. Liczyła się nie tylko moc, ale i kultura pracy oraz ekonomia użytkowania. Jaka konstrukcja okazała się najlepsza?

Oprócz najlepszego silnika całego roku wybrano również wyróżniające się jednostki w odpowiednich klasach. Można zauważyć, że na pewno szybko nie pożegnamy się z turbosprężarkami, lecz na pewno odwracamy się od motorów wysokoprężnych. Kolejne afery, zakazy wjazdu do niektórych miast czy zwiększone koszty użytkowania odstraszają potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia jest również coraz większa popularność samochodów elektrycznych.

Zobacz też: Oto nowy, szybszy Ford Fiesta ST!

W klasie silników do jednego litra wygrała trzycylindrowa jednostka od Forda, którą można znaleźć pod maską Fiesty czy Focusa. Co ciekawe, udało się jej to... szósty raz z rzędu! Pokonała ona "litry" od grupy Volkswagena oraz dwucylindrowe serduszko montowane w BMW i3.

W grupie większych jednostek króluje motor 1.2 PureTech od francuskiej grupy PSA (jest i w Peugeocie 208 jak i Citroenie C3). To już trzeci rok, gdy PSA nie daje szans konkurencji. Firma znad Sekwany okazała się ponownie lepsza od Volkswagena oraz BMW, które wystawiło do rywalizacji silnik 1.2 z Mini One.

Pisaliśmy o: TEST Citroen C3 1.2 PureTech 110 Shine

W lidze do 1.8 litra spotkaliśmy się z niemałym zaskoczeniem, bo doceniono... trzycylindrowy silnik 1.5 z BMW i8, tuż za nim znalazł się motor 1.8 TFSI z Audi. Szukając z kolei dwulitrowej jednostki, najlepiej zerknąć na... silnik typu boxer z Porsche 718. Klasę do 2.5 litra zdominowało Audi z pięciocylindrowcem montowanym w modelach RS3 oraz TT RS.

O ile jurorzy docenili jednostkę z Porsche 911 Carrera w klasie do trzech litrów (już w odmianie z doładowaniem), tak kolejne trzy grupy zdominowało Ferrari – zarówno z wolnossącym 6.3 V12, jak i 3.9 biturbo V8, który to zgarnął tytuł Najlepszego Silnika 2017 roku.

Warto też wspomnieć, że w kategorii najlepszy nowy silnik doceniono jednostkę V6 o pojemności 3.5 litra z Hondy NSX. Nie powinien dziwić fakt, że statuetki w klasie motorów elektrycznych zgarnęła Tesla.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki