SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Peugeot 2008 DKR najlepszym samochodem Rajdu Dakar 2016! Sprawdź co to za auto, poznaj dane techniczne

Peugeot 2008 DKR najlepszym samochodem Rajdu Dakar 2016! Sprawdź co to za auto, poznaj dane techniczne

16.01.2016, godz. 17:57
Peugeot 2008 DKR, Rajd Dakar 2016
Peugeot 2008 DKR, Rajd Dakar 2016 foto: Peugeot

Grupa PSA przełamała dakarową dominację marki MINI. Skonstruowany przez Francuzów Peugeot 2008 DKR okazał się zwycięzcą bezdroży 38. edycji Rajdu Dakar. Doświadczenia ze startów w roku 2015 pozwoliły konstruktorom zbudować auto, które w 2016 r. okazało się lepsze od maszyn konkurencji.

Team Peugeot Total składający się z takich gwiazd jak Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres i Carlos Sainz, wystartował w Rajdzie Dagar 2016. Zespół w ekspedycji przemierzającej Argentynę i Boliwię, wystąpił w nowych barwach, łączących wszystkich partnerów wspierających projekt. Zwycięzcą całej imprezy okazał się Stephane Peterhanselm, dopisując do swojego konta już 12. triumf w tym najtrudniejszym wyścigu świata.

Peugeot 2008 DKR16

Najlepsze auto Dakaru 2016 to Peugeot 2008 DKR16. Model ten względem poprzednika z roku wcześniejszego, dorobił się poważnych zmian. Pustynny bolid stał się szerszy, niższy, szybszy i mocniejszy. Auto ma większy rozstaw kół i osi oraz znacznie skrócone zwisy przedni i tylny, aby lepiej stawić czoła piaszczystym wydmom, kamienistym drogom i potokom. Środek ciężkości został położony niżej, zmieniona została także aerodynamika nadwozia. Auto otrzymało po raz pierwszy srebrny dach, który ma odbijać gorące promienie argentyńskiego słońca, gdzie temperatura w styczniu potrafi sięgać nawet 50°C.

Sprawdź: Rajd Dakar 2016. Klasę aut WYGRAŁ Peterhansel - WYNIKI

Pod maskę trafił nowy napęd. Moc na koła tylne przekazuje 3-litrowy wysokoprężny silnik V6 biturbo, który rozwija większą moc i jest bardziej elastyczny. Generuje 350 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość z jaką auto może pojechać to 200 km/h. Zmodyfikowano zawieszenie, które zostało lepiej przygotowane na walkę z nierównościami i zróżnicowaniem terenu. Konstrukcja zawiera podwójne wahacze trójkątne, stabilizatory poprzeczne, sprężyny śrubowe (po jednej na koło) i regulowane amortyzatory (po dwa na koło). Wspomaganie kierownicy jest hydrauliczne. Koła to jednoelementowe obręcze felg ze stopu magnezu z dopasowanymi do nich, lekkimi oponami Michelin.

.
Dane techniczne - PEUGEOT 2008 DKR16
.

SILNIK

Typ

Pojemność skokowa

Liczba zaworów

Umiejscowienie

Liczba cylindrów

Moc

Moment obrotowy

Maks. prędkość obrotowa

Maksymalna prędkość

Olej

V6 biturbo Diesel

2993 cm3

24

Centralnie z tyłu

6 w układzie widlastym pod kątem 60°

350 KM

800 Nm

5000 obr/min


200 km/h


TOTAL QUARTZ 10 W 50

SKRZYNIA BIEGÓW

Napęd

Skrzynia biegów

Tylna oś

Ustawiona wzdłużnie 6-przełożeniowa sekwencyjna sterowana ręcznie

Olej

TOTAL 755 HPX 80 W 140

NADWOZIE

Konstrukcja samochodu

Nadwozie

Rurowa ze stali

Karbonowe

ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY

Zawieszenie

Sprężyny

Amortyzatory

Skok

Stabilizatory poprzeczne

Układ kierowniczy

Tarcze hamulcowe

 

 




Obręcze kół

Opony

Podwójne wahacze trójkątne

Śrubowe (jedna na koło)

Regulowane (dwa na koło)

Łącznie 460 mm

Z przodu i z tyłu


Hydrauliczne wspomaganie kierownicy

Podwójny układ hydrauliczny, zaciski 4-tłoczkowe typu monoblok

Metalowe wentylowane z przodu i z tyłu

Tarcze przednie: 355 mm

Tarcze tylne: 355 mm

Magnezowe jednoelementowe//monoblok 17 x 8,5

Michelin 37/12,5/17

WYMIARY

Długość

Szerokość

Wysokość

Zwis przedni

Zwis tylny

Rozstaw osi

Pojemność zbiornika paliwa

4284 mm

2200 mm

1794 mm

631 mm

653 mm

3000 mm

400 l

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: