Peugeot 2008 DKR najlepszym samochodem Rajdu Dakar 2016! Sprawdź co to za auto, poznaj dane techniczne

2016-01-16 18:57

Grupa PSA przełamała dakarową dominację marki MINI. Skonstruowany przez Francuzów Peugeot 2008 DKR okazał się zwycięzcą bezdroży 38. edycji Rajdu Dakar. Doświadczenia ze startów w roku 2015 pozwoliły konstruktorom zbudować auto, które w 2016 r. okazało się lepsze od maszyn konkurencji.

Team Peugeot Total składający się z takich gwiazd jak Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres i Carlos Sainz, wystartował w Rajdzie Dagar 2016. Zespół w ekspedycji przemierzającej Argentynę i Boliwię, wystąpił w nowych barwach, łączących wszystkich partnerów wspierających projekt. Zwycięzcą całej imprezy okazał się Stephane Peterhanselm, dopisując do swojego konta już 12. triumf w tym najtrudniejszym wyścigu świata.

Peugeot 2008 DKR16

Najlepsze auto Dakaru 2016 to Peugeot 2008 DKR16. Model ten względem poprzednika z roku wcześniejszego, dorobił się poważnych zmian. Pustynny bolid stał się szerszy, niższy, szybszy i mocniejszy. Auto ma większy rozstaw kół i osi oraz znacznie skrócone zwisy przedni i tylny, aby lepiej stawić czoła piaszczystym wydmom, kamienistym drogom i potokom. Środek ciężkości został położony niżej, zmieniona została także aerodynamika nadwozia. Auto otrzymało po raz pierwszy srebrny dach, który ma odbijać gorące promienie argentyńskiego słońca, gdzie temperatura w styczniu potrafi sięgać nawet 50°C.

Sprawdź: Rajd Dakar 2016. Klasę aut WYGRAŁ Peterhansel - WYNIKI

Pod maskę trafił nowy napęd. Moc na koła tylne przekazuje 3-litrowy wysokoprężny silnik V6 biturbo, który rozwija większą moc i jest bardziej elastyczny. Generuje 350 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość z jaką auto może pojechać to 200 km/h. Zmodyfikowano zawieszenie, które zostało lepiej przygotowane na walkę z nierównościami i zróżnicowaniem terenu. Konstrukcja zawiera podwójne wahacze trójkątne, stabilizatory poprzeczne, sprężyny śrubowe (po jednej na koło) i regulowane amortyzatory (po dwa na koło). Wspomaganie kierownicy jest hydrauliczne. Koła to jednoelementowe obręcze felg ze stopu magnezu z dopasowanymi do nich, lekkimi oponami Michelin.

.
Dane techniczne - PEUGEOT 2008 DKR16
.

SILNIK

Typ

Pojemność skokowa

Liczba zaworów

Umiejscowienie

Liczba cylindrów

Moc

Moment obrotowy

Maks. prędkość obrotowa

Maksymalna prędkość

Olej

V6 biturbo Diesel

2993 cm3

24

Centralnie z tyłu

6 w układzie widlastym pod kątem 60°

350 KM

800 Nm

5000 obr/min


200 km/h


TOTAL QUARTZ 10 W 50

SKRZYNIA BIEGÓW

Napęd

Skrzynia biegów

Tylna oś

Ustawiona wzdłużnie 6-przełożeniowa sekwencyjna sterowana ręcznie

Olej

TOTAL 755 HPX 80 W 140

NADWOZIE

Konstrukcja samochodu

Nadwozie

Rurowa ze stali

Karbonowe

ZAWIESZENIE / HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY

Zawieszenie

Sprężyny

Amortyzatory

Skok

Stabilizatory poprzeczne

Układ kierowniczy

Tarcze hamulcowe

 

 




Obręcze kół

Opony

Podwójne wahacze trójkątne

Śrubowe (jedna na koło)

Regulowane (dwa na koło)

Łącznie 460 mm

Z przodu i z tyłu


Hydrauliczne wspomaganie kierownicy

Podwójny układ hydrauliczny, zaciski 4-tłoczkowe typu monoblok

Metalowe wentylowane z przodu i z tyłu

Tarcze przednie: 355 mm

Tarcze tylne: 355 mm

Magnezowe jednoelementowe/monoblok 17 x 8,5

Michelin 37/12,5/17

WYMIARY

Długość

Szerokość

Wysokość

Zwis przedni

Zwis tylny

Rozstaw osi

Pojemność zbiornika paliwa

4284 mm

2200 mm

1794 mm

631 mm

653 mm

3000 mm

400 l

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki