SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Pininfarina w rękach zarządu Mahindry!

Pininfarina w rękach zarządu Mahindry!

15.12.2015, godz. 16:36
Pininfarina Sergio Concept
foto: Pininfarina

Firma Mahindra & Mahindra to producent aut z Indii, który od dłuższego czasu wyraźnie interesował się zakupem zadłużonego włoskiego studia projektowego Carrozzeria Pininfarina. Sprawa znalazła swój finał. Hindusi zapłacą za biuro projektowe 168 milionów euro.

Informacje o tym, że Hindusi są zainteresowani włoskim biurem projektowym krążyły od marca 2015 roku. Przedstawiciele Mahindra & Mahindra prowadzili negocjacje z głównym udziałowcem Pininfariny, holdingiem Pincar. Trzeba było też porozumieć się z bankami i wierzycielami, bo włoskie biuro projektowe od dawna borykało się z problemami finansowymi. Oprócz problemów z pieniędzmi właściciele Pininfariny przeżywali sporo problemów osobistych.

Zobacz również: Stylowe BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe - WIDEO

Ostatnie zewnętrzne zlecenia na budowę aut przyjęto od Alfy Romeo (modele Brera i Spider) i od Forda (Focus CC). Produkcji zaprzestano w 2011 roku, pozbawiając pracy 130 osób. Kolejne próby nawiązania współpracy nie przynosiły pozytywnych rezultatów, przez co długi firmy sięgały niemal 53 milionów euro.

Przedstawicielom Mahindry udało się kupić 76,6% akcji Pininfariny za około 25,3 miliona euro. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2017 roku. Całość inwestycji ma się zamknąć w kwocie 167 milionów euro, z czego większość ma zostać przeznaczona na spłacenie wierzycieli. Umowa pomiędzy Mahindra & Mahindra, a Pininfariną zawiera zapisy o tym, że studio nie zmieni swej siedziby (pozostanie w Mediolanie), a szefem biura pozostanie wnuk założyciela firmy, Paolo Pininfarina. Obecnie studio pracuje nad projektem SUV-a o nazwie TUV 300 i elektrycznego sportowego auta Halo.

Mahindra & Mahindra oprócz większości udziałów w Pininfarinie, całkiem niedawno weszła w posiadanie koreańskiego SsangYounga i działu motocyklowego koncernu PSA.

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: