SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Porsche 911 KAEGE – nowa technologia w karoserii z 1972 roku

Porsche 911 KAEGE – nowa technologia w karoserii z 1972 roku

17.03.2016, godz. 16:03
Porsche 911 KAEGE
Porsche 911 KAEGE foto: Porsche

Eksperci z firmy KAEGE wzięli na warsztat starą 911-tkę i przeszczepili jej znacznie nowszy napęd i wyposażenie. W wyniku tej transplantacji powstało auto łączące styl z lat 70. XX wieku z potężną mocą i współczesnymi udogodnieniami.

Z roku na rok przybywa firm, które podejmują mniej lub bardziej udane próby połączenia karoserii sprzed kilku dekad ze współczesną technologią. To modne rozwiązanie, ponieważ wielu miłośników motoryzacji docenia nowoczesne rozwiązania techniczne, ale zarzuca dzisiejszym autom mało emocjonujący wygląd.

Wpakowanie mocnego silnika, dobrej skrzyni biegów i kilku udogodnień takich jak wentylowane tarcze hamulcowe, klimatyzację, lampy LED czy współczesne zawieszenie w nadwozie zaprojektowane prawie 50 lat temu otwiera przed właścicielem zupełnie nowe możliwości i doznania.

Sprawdź: Kerber zostanie ambasadorką Porsche zamiast Szarapowej?

Można zapomnieć o przegrzewających się hamulcach, które potrafią przestać działać po kilku dohamowaniach na górskiej drodze, lub planować nocne wyjazdy poza miasto, bez stresu o to, że światła mają skuteczność świecenia świeczki.

Mechanicy z niemieckiej firmy KAEGE rozpoczęli pracę z seryjnym Porsche 911 z 1972 roku i postanowili zastąpić wszystkie elementy mechaniczne o wiele lepszymi pochodzącymi z 911 z serii 993. Za napęd finalnego produktu odpowiada sześciocylindrowy silnik w układzie cylindrów bokser o łącznej pojemności 3,6 litra. Generuje on moc 300 KM, która jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Walka o niską masę zaowocowała zastosowaniem niektórych paneli nadwozia z włókna węglowego, m.in. dzięki temu auto wazy tylko 1195 kg.

Zobacz też: Porsche 911 R: najlżejszy model w rodzinie 911-tek

Ciekawostką jest zastosowanie reflektorów przednich zaprojektowanych przez firmę Osram. Uwagę zwracają też klasyczne felgi Fuchs zasłaniające duże tarcze hamulcowe. Wnętrze niemal w całości zostało obszyte skórą. Fotele Recaro otrzymały nową tapicerkę, której wzór i kolor dopasowano do deski rozdzielczej. Przejawem współczesnej technologii zamontowanej w aucie jest system nawigacji Becker, który przypomina kształtem klasyczny radioodtwarzacz Porsche. Auto jest też wyposażone w system klimatyzacji.

Auto zostanie zaprezentowane na Retro Classic w Stuttgarcie.

autor: Jakub Tujaka zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: