SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Porsche 919 Hybrid drugiej generacji: co to za samochód

Porsche 919 Hybrid drugiej generacji: co to za samochód

15.06.2015, godz. 10:14
Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid w drugim roku po powrocie do 24-godzinnego wyścig w Le Mans, wraca na podium. Zaawaansowana hybrydowa maszyna z napędem na cztery koła, zbudowana wyłącznie pod kątem motorsportu, pozwoliła kolejny raz firmie z Zuffenhausen zapisać się w historii najsłynniejszego długodystansowego wyścigu świata.

Porsche 919 Hybrid drugiej generacji to najbardziej innowacyjny pojazd, jaki kiedykolwiek został zbudowany przez firmę Porsche. Samochód skonstruowany pod kątem wytrzymałościowych wyścigów i najwyższej klasy LMP1 wyścigu Le Mans, to swego rodzaju pole doświadczalne dla technologii, które w przyszłości trafią do seryjnych modeli sportowej niemieckiej marki.

Zobacz też: Porsche 919 Hybrid triumfuje w 24h Le Mans 2015

Konstrukcja Porsche 919 Hybrid dla uzyskania niskiej masy własnej, oparta jest o włókno węglowe i monokok z rdzeniem aluminiowym o strukturze plastra miodu. Waga pojazdu to mniej niż 900 kg. Zawieszenie wielowahaczowe jest niezależne i aktywne. O wytracanie prędkości dba dwuobwodowy hydrauliczny układ hamulcowy, z zaciskami ze stopu metali lekkich i wentylowanymi, węglowymi tarczami. Koła to 18-calowe lekkie obręcze z wyczynowym ogumieniem marki Michelin.

Napęd zapewnia zestaw hybrydowy. Silnik to połączenie turbodoładowanego, benzynowego motoru V4 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2 litrów (umieszczony centralnie, wzdłużnie, o mocy 500 KM generowanej przy 9000 obr./min.) z motorem elektrycznym umieszczonym z przodu. Konstrukcja ta wykorzystuje dwa systemy odzyskiwania energii (jeden z hamowania, drugi z ciepła gazów odprowadzanych z silnika). Energia magazynowana jest w bateriach litowo-jonowych. Całość generuje łącznie moc systemową o wartości około 1000 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła - silnik spalinowy napędza tył, elektryczny motor przekazuje moc na przód - poprzez 7-stopnową sekwencyjną skrzynię zautomatyzowaną z blokadą tylnego dyferencjału. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: