SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Porsche 919 Hybrid triumfuje w długodystansowym wyścigu 24h Le Mans 2015

Porsche 919 Hybrid triumfuje w długodystansowym wyścigu 24h Le Mans 2015

15.06.2015, godz. 09:23
Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid foto: Porsche

Porsche 919 Hybrid przełamało pasmo zwycięstw Audi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. W osiemdziesiątej trzeciej edycji najważniejszej na świecie rywalizacji długodystansowej, dwie załogi Porsche wywalczyły pierwsze i drugie miejsce na podium. Audi R18 e-tron quattro było dopiero trzecie.

Laur zwycięstwa Porsche podczas 24 Heures du Mans 2015, to wielkie wydarzenie dla marki z Zuffenhausen. Porsche to najbardziej utytułowany producent samochodów w historii słynnego samochodowego maratonu - rekordowa liczba 16 zwycięstw (w tym siedem z rzędu). Porsche tym samym przełamało panującą w ostatnich latach hegemonię Audi.

Zobacz: Porsche 919 Hybrid drugiej generacji: co to za samochód

Numerem jeden podczas 83. edycji legendarnego wyścigu na torze Circuit de la Sarthe, okazała się drużyna kierowców: Nico Hulkenberg, Earl Bamber, Nick Tandy. Prowadzone na zmianę przez nich Porsche 919 Hybrid z numerem 19 na metę przyjechało po pokonaniu 395 okrążeń. O jedno kółko mniej zanotowała plasująca się na drugim miejscu inna załoga z teamu Porsche (Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley). Trzecie na podium Audi R18 e-tron quattro z numerem 7, prowadzone było prze kierowców: Andre Lotterer, Marcel Fassler i Benoit Treluyer.
.

Wynik 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2015

1. Hülkenberg/Bamber/Tandy (Porsche) 395 okrążeń
2. Bernhard/Webber/Hartley (Porsche) - 1 okrążenie straty
3. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) - 2 okrążenia straty
4. di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) - 3 okrążenia straty
5. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) - 4 okrążenia straty
6. Wurz/Sarrazin/Conway (Toyota) - 8 okrążeń straty
7. Albuquerque/Bonanomi/Rast (Audi R18 e-tron quattro) - 8 okrążeń straty
8. Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) - 9 okrążeń straty
9. Howson/Bradley/Lapierre (ORECA-Nissan) - 37 okrążeń straty
10. Dolan/Evans/Turvey (Gibson-Nissan) - 37 okrążeń straty

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: