Rajdowy Citroen DS3 RRC Roberta Kubicy - budowa auta, moc silnika, dane techniczne - ZDJĘCIA + WIDEO

2013-03-23 13:11

Robert Kubica znów podbija rajdowe trasy. Polski kierowca kontynuujący sportową karierę, po tym jak rozbił Citroena C4 WRC, który doszczętnie spłonął, przesiadł się za stery kolejnego Citroena - tym razem to model DS3 RRC.

Citroen DS3 RRC zbudowany na bazie miejskiego modelu DS3, z seryjnym modelem klasy B nie ma nic wspólnego. Został specjalnie przygotowany do sportu. Jego nadwozie zostało znacznie zmodyfikowane i odpowiednio dopracowane, podczas żmudnych testów w tunelu aerodynamicznym. Spoilery, poszerzone nadkola i zderzaki zostały przeprojektowane w celu osiągnięcia maksymalnej dopuszczalnej szerokości  wynoszącej 1820 oraz schowania w nadkolach 18 calowych kół (montowane w konfiguracji asfaltowej). Przedni zderzak wyposażony jest w poprawiający przepływ powietrza element aerodynamiczny, ale docisk aerodynamiczny tylnego skrzydła został ograniczony. Zmniejszona została również całkowita powierzchnia przekroju dolotu powietrza układu chłodzenia.

DS3 RRC został wypróżniony we wnętrzu ze wszelkich elementów, które można znaleźć w cywilnej odmianie. Na pokładzie znajduje się klatka bezpieczeństwa wykonana z rur stalowych, których łączna długość wynosi ponad 40 metrów. Jej dolna część zaznała kilka istotnych zmian strukturalnych: dodano punkty podparcia bazujące na górnych mocowaniach tylnych kolumn McPhersona, zoptymalizowano dolne punkty mocowania zawieszeń, a integracja z tunelem środkowym wału napędowego i tylnym mechanizmem różnicowym pozwoliła wzmocnić całą strukturę nadwozia.

>>> Citroen C4 WRC Roberta Kubicy SPŁONĄŁ po groźnym wypadku - WIDEO <<<

Pod maską Citroenie DS3 RRC znajduje się silnik 1.6 Turbo. Zastosowano w nim 30 mm zwężkę w kolektorze dolotowym sprężarki, co obniża osiągi auta, tak by wpisało się w kategorię aut używanych w: rajdach WRC-2 Rajdowych Mistrzostwach Europy czy Mistrzostwach Środkowego Wschodu. Moc jednostki wynosi 279 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Skrzynia biegów to sześciobiegowa, sekwencyjna przekładnia, a napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła. Tarcze hamulcowe posiadają średnicę 350 mm.

Zespołem Roberta Kubicy jest fabryczny team Citroen Racing. Polskiemu kierowcy partneruje natomiast Grupa Lotos. W roli pilota zasiada Maciej Baran - zawodnik z doświadczeniem, który przez jedenaście lat dyktował trasy Michałowi Sołowowi.

WIDEO - Kubica i Baran na Rajdzie Wysp Kanaryjskich

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki