Renault Espace 1.6 dCi EDC 4Control Initiale Paris

i

Autor: Paweł Kaczor Renault Espace 1.6 dCi EDC 4Control Initiale Paris

Renault rezygnuje z silników Diesla

2016-09-12 15:29

Afera „dieselgate” poważnie naruszyła wizerunek jednostek wysokoprężnych. 2015 był pierwszym rokiem, w którym sprzedaż silników wykorzystujących olej napędowy nie wzrosła. Ale to nie jedyny powód rezygnacji francuskiej marki z tego rozwiązania.

Okazuje się, że Renault zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że kolejne inwestycje w jednostki wysokoprężne mogą okazać się niewystarczające. Tym bardziej, że w 2020 roku wejdą w życie jeszcze bardziej restrykcyjne normy spalin, których „ropniaki” mogą po prostu nie spełnić.

Therry Bollore zasiadający w zarządzie Renault potwierdził, że produkcja diesli może w ciągu kilku lat stać się nieopłacalna.

Zobacz też: Trujące korki. Przez spaliny umiera więcej ludzi niż w wypadkach samochodowych

Przyszłość nie prezentuje się optymistycznie dla Renault. Ponad 60% samochodów tej marki sprzedanych w zeszłym roku w Europie (1,6 miliona egzemplarzy) to właśnie diesle. Ponadto, silniki tego typu są montowane w autach Nissana.

Inną marką wykorzystującą starsze jednostki dCi jest rumuńska Dacia.

Renault jest podejrzewane o manipulacje przy wynikach emisji spalin, jednak śledztwo prowadzone we Francji wciąż trwa.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki