SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Szef Volkswagena przyznaje się do błędu!

Szef Volkswagena przyznaje się do błędu!

06.02.2017, godz. 15:55
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Volkswagen Golf GTI Clubsport foto: SuperAuto24.pl

Herbert Diess, szef zarządu Volkswagena, w jednym z wywiadów stwierdził, że trzeba odwrócić się od szkodliwego trendu królującego w branży motoryzacyjnej. Jak sam przyznał, dowsizing się skończył. Czas na większe silniki!

Downsizing, czyli zmniejszanie pojemności silnika i jednoczesne zmuszenie go (np. poprzez sprężarkę) do generowania dużych mocy, nie był oceniany przez konsumentów pozytywnie. Mniejsze jednostki charakteryzowały się takim samym spalaniem jak ich większe odpowiedniki, a sama awaryjność takich mikro motorów pozostawiała wiele do życzenia.

Zobacz też: Koniec ze skrobaniem - srebro w szybach Volkswagena!

Herbert Diess potwierdził, że Volkswagen nie będzie dalej kroczył drogą downsizingu. Badania wykazują, że coraz to mniejsze jednostki generują... jeszcze więcej szkodliwych związków w spalinach!

Niemcy zakończą ekologiczny pościg na litrowych silnikach benzynowych (trzy cylindry) oraz wysokoprężnych motorach o pojemności 1.6 litra (cztery cylindry). Mniejsze pojemności w ogóle nie sprawdzają się w przypadku samochodów zasilanych olejem napędowym.

Pisaliśmy o: Volkswagen Golf GTI z technologią z Audi SQ7

Volkswagen będzie również powoli rezygnował z jednostek wysokoprężnych w samochodach małych i przeznaczonych do miasta. Nic dziwnego, zwłaszcza, że afera Dieselgate jeszcze długo będzie odbijać się czkawką nie tylko samej marce, ale i całej branży.

Audi już od jakiegoś czasu mówi o trendzie „righsizingu” czyli dopasowania pojemności do roli auta. Mazda z kolei już dawno postawiła na ulepszenie wydajności jednostek benzynowych. Zwiększać pojemność zamierza też General Motors i Renault.

Volkswagen nie zwalnia: rewelacyjne wyniki sprzedaży grupy VAG

Specjaliści twierdzą z kolei, że nowe normy badań spalania, które wejdą w życie w 2019 roku, wyeliminują z rynku silniki benzynowe mniejsze niż 1.2 litra.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: