SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Te auta są najmniej awaryjne. Raport rzeczoznawców GTU

Te auta są najmniej awaryjne. Raport rzeczoznawców GTU

10.11.2016, godz. 02:30
Warsztat
foto: SHUTTERSTOCK

GTU, czyli niemiecka organizacja rzeczoznawców, podzieliła się swoim raportem eksploatacyjnym, w którym wymieniono najmniej awaryjne samochody poruszające się po niemieckich drogach. Zebrane dane pochodzą z ponad 5 milionów przeprowadzonych kontroli pojazdów.

Jak donosi Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w badaniach niemieckich rzeczoznawców wzięło udział ponad 240 modeli. W klasie miejskich pojazdów najmniejszą usterkowością w ciągu pierwszych trzech lat cieszą się Audi A1, Mazda 2 oraz Toyota Yaris. Czym starsze auta, tym mocniejsza pozycja Japończyków - w grupie pięciolatków Audi spada na drugie miejsce podium. Toyoty, Mazdy i Hondy mocno trzymają się nawet w grupie aut starszych niż 9 lat. Dużą usterkowość zalicza Dacia Sandero (egzemplarze od 4 do 10 lat).

Zobacz też: Akcyza 2017. Ile zapłacisz za Passata, Astrę, Golfa, A4?

W klasie kompaktów królują Niemcy. Volkswagen Golf, Audi A3 oraz Mercedes Klasy A wymagają najmniej uwagi przez pierwsze 3 lata. Z kolei właściciele starszych (4-5 letnich, 60 000 kilometrów) Mazd 3, BMW Serii 1 oraz Toyoty Prius najrzadziej odwiedzają mechaników. W tej klasie jednak trudno wskazać zwycięzcę – gdy patrzymy na samochody mające 6 lat (i starsze, czyli 90 000 kilometrów i więcej) Japonia przeplata się na podium z krajem białej kiełbasy. Najsłabiej wypadły Alfy Romeo.

Klasa średnia ponownie należy do Niemców. Zarówno BMW (seria 3), Audi (A4) jak i Mercedes (Klasa C) przez pierwsze 6 lat nie zaskakują mechanicznymi niespodziankami. Dopiero w grupie samochodów mających więcej niż 7 lat (powyżej 100 000 kilometrów) na podium pojawia się Toyota Avensis, która w pierwszej trójce pozostaje jedynym autem reprezentującym Japonię. Najgorzej wypadły Citroen C5 (w grupie do 7 lat) i Renault Laguna (starsze niż 7).

Zerknij też: Jak dobrać felgi na zimę, na co zwrócić uwagę?

Bardzo ciekawie prezentuje się sytuacja w segmencie vanów. Niezależnie czy mówimy o samochodach nowych czy dziesięcioletnich, na podium bezawaryjności zawsze znajdzie się Mercedes Klasy B. Pozostałe miejsca zajmują Mazda 5 i Opel Meriva (do 3 lat, 55 000 kilometrów), Mazda 5 i Hyundai Matrix (4-5 lat, 75 000 kilometrów) oraz finalnie, Toyota Verso oraz Ford C-Max (6-7 lat). Stawka wygląda podobnie w przypadku starszych roczników. Najgorzej wypadło – w każdej grupie wiekowej – Renault Kangoo.

Jeśli chodzi o auta typu SUV to wśród grupy trzylatków bezawaryjnością bryluje Mazda CX-5. Szukający bezproblemowych, starszych SUV-ów (powyżej 75 000 kilometrów przebiegu) powinni zwrócić uwagę na Audi Q5, BMW X1 oraz Mercedesa GLK. Dopiero w przypadku aut starszych niż 7 lat (więcej niż 100 000 kilometrów) na podium wskakuje Toyota RAV-4. Największą awaryjność wykazała w tej klasie Dacia Duster.

Dane do badania zostały zebrane podczas obowiązkowych przeglądów okresowych.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: