Przekładnia GKN

i

Autor: materiały prasowe Przekładnia GKN

Ten napęd zrewolucjonizuje hybrydy!

2016-09-19 15:59

Firma GKN zaprezentowała system napędowy, który łączy kompaktowe wymiary z wielkimi, a nawet rewolucyjnymi możliwościami.

GKN nie jest wyjątkowo znaną i wielką firmą motoryzacyjną, jednak jej dokonania wyraźnie zaznaczyły swoją obecność w świecie czterech kółek. To właśnie inżynierowie spod szyldu GKN przygotowali przekładnię w BMW i8, maczali palce w konstrukcji Volvo XC90 T8 oraz użyczyli swojej wiedzy przy budowie Porsche 918 Spyder. Nie zapominajmy też o tylnym dyferencjale nowego Forda Focusa RS, który również jest ich dziełem.

Dlatego też GKN prawdopodobnie nie rzuca słów na wiatr gdy mówi, że opracowała moduł zdolny dostarczyć nawet 2000 niutonometrów na oś. Składa się on z silnika elektrycznego ze zintegrowanym płaszczem wodnym oraz przekładni eAxle.

Zobacz też: Hybrydowa Kia Niro w Polsce - znamy pełny CENNIK nowości

Konstrukcja ma 30 centymetrów wysokości i 32,5 centrymetra wysokości i waży 54 kilogramy. Dzięki temu jest mniejsza niż propozycje konkurencji. Wpływa to łatwość instalacji oraz ewentualnego serwisu. Moduł przygotowano z myślą o samochodach hybrydowych z wtyczką (plug-in).

Rozwiązanie ma trafić do masowej produkcji w 2019 roku dzięki wykorzystaniu jej przez jednego z czołowych, europejskich producentów.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki