SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Testy autonomicznych Fordów z niezwykłymi problemami

Testy autonomicznych Fordów z niezwykłymi problemami

20.02.2017, godz. 14:56
2015 Ford Mondeo 1.5 EcoBoost
2015 Ford Mondeo 1.5 EcoBoost foto: zdjęcia własne

Wprowadzenie samochodów autonomicznych na drogi to tylko kwestia czasu. Zanim jednak pojazdy bez kierowców pokonywać będą kolejne kilometry, trzeba je dokładnie przetestować. Najsłabszym ogniwem w tym układzie okazują się... inżynierowie.

Samochody Forda radzą sobie na drogach bardzo dobrze. Skala sukcesu jest tak duża, że osoby znajdujące się na pokładzie, zobowiązanie do monitorowania elektroniki, po prostu... zasypiają.

Zobacz też: Rekordy sprzedaży! Jakie auta wybierali Polacy w styczniu?

Na pokładzie zainstalowano więc budziki, kontrolki, wibrujące siedzenia czy kierownice – nic nie pomogło. Posunięto się więc o krok dalej i w jednym samochodzie podróżuje teraz dwójka inżynierów. Efekty dalej są mizerne.

Raj Nair, szef zespołu rozwoju, w rozmowie z Bloomberg Technology, powiedział, że zespół darzy samochody takim zaufaniem, że osoby na pokładzie przestają zwracać uwagę na otoczenie.

Pisaliśmy o: Kultowy Bronco trafi do Europy!

Obecnie samochody Forda są na tzw. trzecim poziomie autonomii. Według skali wprowadzonej przez rząd Stanów Zjednoczonych, oznacza to pojazdy radzące sobie samodzielnie przez około 10 sekund, po czym domagają się interwencji kierowcy. Producent chce niedługo przejść na wyższy poziom. Wtedy też Mondeo czy Focusy będą całkowicie autonomiczne.

Obecnie pojazdy Forda, dzięki użyciu kamer oraz radaru LIDAR, monitorują otoczenie w promieniu 500 metrów. Celem producenta jest zaprezentowanie pojazdu bez kierownicy oraz pedałów w 2021 roku. Trafi on do sprzedaży 3-4 lata później.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: