Top 10: dobra alternatywa dla SUV-a z napędem 4x4

2015-11-15 2:30

Moda na SUV-y trwa w najlepsze, bo uniwersalność zawsze ma wzięcie. Jednak nie wszyscy chcą się poddać tej modzie, a zależy im na napędzie na cztery koła. Przedstawiamy dziesięć propozycji z rynku nowych aut, które są doskonałą alternatywą dla SUV-a. Rezygnując z kilku centymetrów prześwitu można zyskać mniej popularne, ale całkiem ciekawe auto.

Wszystkie auta z tego zestawienia świetnie wyglądają i mają napęd na cztery koła pozwalający na zjechanie z utwardzonej drogi. Najczęściej jest to tylko dołączanie tylnej osi w przypadku poślizgu przednich kół. Poszerzenia karoserii i powiększone prześwity nadają im sznytu auta dla poszukiwaczy przygód. Za dodatki często trzeba słono zapłacić, ale wyróżnianie się na tle aut sąsiadów jest bezcenne.

1. Volkswagen Cross Caddy 4Motion

Caddy w wersji Cross 4Motion może mieć po maską dwulitrowego turbodiesla TDI w dwóch wariantach mocy 122 KM i 150 KM. Silniki mogą być połączone z dwusprzęgłowym automatem DSG o sześciu przełożeniach, lub pięcio- i sześciobiegowym manualem. Cross Caddy 4Motion występuje jako cztero- lub pięciodrzwiowy kombi van lub też w przedłużonej wersji Maxi (również cztero lub pięciodrzwiowej). Najtańsza wersja osobowa Cross Caddy 4Motion 2.0 TDI 122 KM z sześciobiegową skrzynią manualną kosztuje niecałe 96 tysięcy złotych.

2. Fiat Panda 4x4 Climbing

Mała Panda od 35 lat podbija miasta szczególnie we Włoszech, gdzie dosłownie roi się od Pand. Już w 1983 roku pojawiła się pierwsza Panda z napędem na cztery łapy, a obecnie w salonach sprzedaży Fiata można kupić najnowszą wersję Climbing. Za około 63 tysiące złotych dostajemy bardzo dzielne auto ze świetnym wysokoprężnym silnikiem 1.3 Multijet o mocy 95 KM.

3. Seat Leon X-Perience 4Drive

Leon X-Perience 4Drive różni się od Leona w wersji kombi prześwitem, który powiększono o 15 mm i plastikowymi nakładkami nadwozia. To niby niewiele, ale auto znacznie nabiera charakteru. Standardowo Leon X-Perience 4Drive stoi na 17 calowych kołach i ma napęd na cztery koła realizowany za pośrednictwem systemu Haldex piątej generacji. Pod maską może pracować benzyniak 1.8 Turbo o mocy 180 KM połączony z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Taki wariant kosztuje 120 tysięcy złotych. Tańszą o około 5 tys. zł opcją jest TDI 1.6 o mocy 110 KM z sześciobiegowym manualem, a pozostałe wersje to 2.0 TDI o mocy 150 KM z sześciobiegowym manualem za 120 tys. zł i topowe 2.0 TDI o mocy 184 KM z DSG za 130 tysięcy złotych.

4. Opel Insignia Country Tourer 4x4

Opel też ma w gamie pojazdów ciekawą alternatywę dla SUV-a. Insignia Country Tourer to ogromne rodzinne kombi, które nie boi się trudnych warunków na drodze. Insignia Country Tourer 4x4 może mieć pod maską benzyniaka 2.0 o mocy 250 KM lub turbodiesla CDTI o mocy 170 KM. Standardem jest sześciobiegowy manual, a za dopłatą 6 tysięcy zł można jeździć z automatem. Najtańsza wersja to CDTI 2.0 170 KM z manualem za 145 tys. zł. Benzyniak o mocy 250 KM wymaga dopłaty 10 tysięcy złotych.

5. Volkswagen Golf Variant Alltrack 4Motion

Król kompaktów w siódmej odsłonie też doczekał się uterenowienia. Pod maskę tego auta trafia benzyniak 1.8 o mocy 180 KM i dwa turbodiesle TDI 1.6 i 2.0 o mocach 110, 150 i 184 KM. Skrzynie do wyboru to manualna pięcio- i sześciobiegowa i DSG. Cena najtańszej wersji, czyli 1.6 TDI 110 KM z pięciobiegowym manualem to 107 tysięcy złotych. Najmocniejszy TDI z DSG kosztuje 128 tys. zł.

6. Subaru Outback

Jeden z dwóch weteranów tego typu aut. Subaru Outback to dość rzadkie auto, co według nas jest sporą zaletą. Ogromne i praktyczne nadwozie i stały napęd na cztery koła (Symetrical AWD) to argumenty, żeby przekonać żonę do zakupu Subaru. W ofercie producenta silniki typu Boxer. Diesel 2.0 i benzynowy 2.5 litra. Moc to odpowiednio 150 i 175  KM. Benzynia niestety tylko z automatyczną skrzynią, a w przypadku diesla standardem jest sześciobiegowy manual. Najtańszy diesel z manualem kosztuje 34,4 tysiąca Euro, czyli 145,5 tysiąca złotych. Najtańszy benzyniak kosztuje 6300 zł więcej.

7. Skoda Octavia Scout 4x4

Królowa polskich serc i garaży w najciekawszej według nas wersji wygląda dzielnie. Marzenie wszystkich przedstawicieli handlowych i bohaterka plakatów zdobiących biura opiekunów flot. Najtańsza Octavia Scout 4x4 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM z sześciobiegowym manualem kosztuje 114 tysięcy zł. O 1 tysiąc droższa jest wersja 1.8 turbobenzyna o mocy 180 KM z DSG, a najdroższa 2.0 TDI 184 KM DSG kosztuje 123 tysiące złotych.

8. Volkswagen Passat Alltrack

Większy brat Golfa, czyli Passat też może być alternatywą dla SUV-a. W wersji Alltrack 4x4 ma prześwit powiększony o 27 mm w stosunku do standardowego Passata. Oprócz tego może być wyposażony w specjalny program do jazdy poza asfaltem. Napęd na cztery koła 4Motion realizowany jest za pomocą sprzęgła typu Haldex, a za poprzeczne blokowanie kół odpowiada elektroniczny mechanizm różnicowy (EDS). Passat Alltrack w palecie dostał pięć silników: dwa benzynowe z turbodoładowaniem (2.0 TSI 150 KM i 2.0 TSI 220 KM) oraz trzy turbodiesle (2.0 TDI o mocach 150 KM, 190 KM i 240 KM). 150-konne silniki TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG. Auto zostało zaprezentowane na początku marca 2015 roku i jego ceny nie są jeszcze znane.

9. Audi A4 Allroad quattro

Aż sześć wariantów układu napędowego Audi przygotowało dla modelu A4 Allroad quattro. W cenniku widnieje jeden benzyniak 2.0 TFSI o mocy 225 KM, który może współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Turbodiesel TDI 2.0 o mocy 150 KM jest dostępny tylko z manualem i kosztuje 165 tysięcy zł. 2.0 TDI o mocy 190 KM może przenosić napęd za pomocą dwóch rodzajów skrzyni biegów (manual i dwusprzęgłowy automat 7 S-Tronic) i kosztuje odpowiednio 180 i 190 tysięcy zł. Cennik zamyka 3.0 TDI z 7-biegowym S-Tronic o mocy 245 KM za 245 tysięcy złotych.

10. Volvo XC70 AWD

Najfajniejsze według nas auto tego zestawienia to dinozaur Volvo XC70 AWD. Jest wielkie, kanciaste i superwygodne w użytkowaniu. W cenniku znajdziemy trzy poziomy wyposażenia, dwa rodzaje skrzyni biegów (manual i automat, obie sześciostopniowe) i cztery wersje silnikowe; 2.5 turbobenzyna o mocy 254 KM, turbodiesel o pojemności 2.4 o mocach 163, 181 i 220 KM. Cena (promocyjna) startuje od 167 tys.zł (zamiast 217 tys. zł) za 2.4 163 KM z automatem w najbogatszej wersji Summum.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki