W fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya w Turcji uruchomiono produkcję Toyoty C-HR. Ten crossover jest ósmym modelem marki aktualnie produkowanym w Europie, w tym trzecim hybrydowym obok Toyoty Yaris Hybrid budowanej we Francji i modeli Auris oraz Auris Touring Sports produkowanych w Wielkiej Brytanii. C-HR będzie zjeżdżać z tej samej linii produkcyjnej, na której w tureckiej fabryce powstają modele Corolla i Verso.
Sprawdź: Toyota C-HR: polski cennik i wyposażenie crossovera
C-HR jest pierwszym samochodem Toyoty opartym na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), który będzie produkowany poza Japonią. Wraz z rozpoczęciem wytwarzania tego nowego crossovera, całkowity poziom produkcji TMMT wzrośnie ze 150 do 280 tysięcy pojazdów rocznie. W miesiącach poprzedzających uruchomienie produkcji nowego modelu, turecki zakład Toyoty zatrudnił 2000 nowych pracowników. Całkowita liczba zatrudnionych to obecnie powyżej 5000 osób. Produkcję zorganizowano w systemie trzyzmianowym. Dodatkowe inwestycje w fabrykę TMMT to około 350 milionów euro, co zwiększa ogólną kwotę inwestycji od otwarcia fabryki w roku 1994 do 1,7 miliarda euro.
Części z Polski
Toyota C-HR jest owocem współpracy kliku europejskich zakładów produkcyjnych Toyoty i innych dostawców z różnych krajów kontynentu. Ze 135 dostawców części do crossovera, 134 znajduje się w Europie, w tym 71 w Turcji. Hybrydowy zespół napędowy z silnikiem 1.8 jest wytwarzany w fabryce silników Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) w Deeside w Północnej Walii. Z zakładów Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu, pochdzą manualne skrzynie biegów dla wersji z silnikami benzynowymi 1.2 Turbo. Oprócz tego w roku 2018 w polskich zakładach rozpocznie się produkcja zintegrowanych przekładni napędowych dla jednostek hybrydowych, które obecnie powstają w Japonii.