SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Tymi autami zachwycili się Polacy w 2015 roku. Sprawdź ranking najczęściej kupowanych samochodów

Tymi autami zachwycili się Polacy w 2015 roku. Sprawdź ranking najczęściej kupowanych samochodów

08.01.2016, godz. 10:13
Skoda Octavia
Skoda Octavia foto: Skoda

Początek nowego roku kalendarzowego to czas różnych podsumowań. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar zebrał dane na temat rejestracji nowych aut na polskim rynku w 2015 roku. Wiemy, które marki cieszyły się największym wzięciem i jakie modele aut najczęściej kupowali Polacy.

Sprzedaż nowych samochodów w naszym kraju ma się świetnie. Miniony 2015 rok był bardzo dobry dla polskich dilerów. Ze statystyk wynika, że Polacy od stycznia do grudnia 2015 r. zarejestrowali w naszym kraju 352 518 nowych samochodów osobowych, co jest wynikiem o 8,09 proc. lepszym w porównaniu z rokiem 2014. Jak zaznacza SAMAR był to najlepszy wynik polskiego rynku motoryzacyjnego od 15 lat (lepiej było tylko w 2000 r. - 361 tys. rejestracji nowych aut).

Najpopularniejsze marki w 2015 r. - TOP 10
.

Pozycja Marka Liczba rejestracji
1. Skoda 44 524
2. Volkswagen 35 696
3. Toyota 35 653
4. Opel 28 669
5. Ford 24 989
6. Renault 17 946
7. KIA 17 619
8. Hyundai 16 036
9. Nissan 13 690
10. Dacia 13 005

Najpopularniejsze modele w 2015 r. - TOP 10
.

Pozycja Model Liczba rejestracji
1. Skoda Octavia 14 176
2. Skoda Fabia 12 046
3. Volkswagen Golf 11 629
4. Opel Astra 10 637
5. Toyota Auris 9 709
6. Toyota Yaris 9 632
7. Ford Focus 9 186
8. Skoda Rapid 8 974
9. Volkswagen Passat 7 862
10. Renault Clio 7 467

Najpopularniejsze marki w grupie premium w 2015 r. - TOP 10
.

Pozycja Marka Liczba rejestracji
1. BMW
9 552
2. Mercedes-Benz
8 619
3. Audi
8 014
4. Volvo
6 821
5. Lexus
2 519
6. MINI
1 129
7. Land Rover
874
8. Porsche
861
9. Infiniti
378
10. Jaguar
267

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: