Volkswagen Amarok Ultimate 2.0 BiTDI 4MOTION

i

Autor: Paweł Kaczor Volkswagen Amarok Ultimate 2.0 BiTDI 4MOTION

Volkswagen aktualizuje sterowniki w silnikach TDI

2016-02-04 13:01

W grudniu 2015 roku koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA) konkretne działania techniczne jakie zamierza przeprowadzić w silnikach EA189, których dotyczy sprawa emisji tlenków azotu. Zgodnie z ustaleniami Volkswagen rozpoczął pod koniec stycznia realizację tych działań i aktualizację oprogramowania silników TDI o pojemności 2.0. W pierwszej kolejności akcja obejmie Volkswageny Amarok, a następny będzie model Passat.

W ciągu następnych miesięcy zostaną podjęte kroki w stosunku do jednostek o pojemności 1.2 i 1.6 litra. W Berlinie spotkali się federalny minister transportu Alexander Dobrindt i dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. W jednej z autoryzowanych stacji serwisowych Volkswagena uzyskali informacje na temat praktycznego sposobu przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania w silniku 2.0 TDI. Volkswagen rozpoczyna akcję od Amaroka, niebawem obejmie ona Volkswagena Passata.

Samochody, których dotyczy akcja podzielono na kilka grup. Dopiero po sprawdzeniu i akceptacji jej przez KBA właściciele aut otrzymają pismo informujące o akcji serwisowej. W skierowanym do nich piśmie zostaną poproszeni o uzgodnienie terminu spotkania w autoryzowanym serwisie Volkswagena. Akcja będzie trwała przez cały 2016 rok.

Zobacz też: Możliwe odszkodowania od Volkswagena dla europejskich klientów

Aktualizację oprogramowania przewidziano dla silników typu EA189 o pojemności 1,2 l, 1,6 l i 2,0 litrów, czynność ta będzie trwała krócej niż pół godziny. W przypadku silnika o pojemności 1,6 l dodatkowo zamontowany zostanie specjalny przepływomierz, co wraz z aktualizacją oprogramowania spowoduje, że cała operacja potrwa w jego przypadku około 45 minut. Akcję serwisową rozpoczęto od silnika 2.0 TDI montowanego w Volkswagenie Amaroku. Dzięki wgraniu nowego oprogramowania sterującego Amarok będzie spełniał wymagania określone w normie emisji spalin EU5.

Za kilka tygodni akcja obejmie, obok różnych wersji Passata, także inne modele z silnikami 2.0 TDI. Rozpocznie wdrażania środków technicznych w silnikach o pojemności 1.2 litra planowane jest pod koniec drugiego kwartału. Na zakończenie akcji serwisowej, od trzeciego kwartału tego roku, zmiany będą wprowadzane w pojazdach z silnikami 1.6. W porozumieniu z odpowiednimi instytucjami i stosownie do przepisów w poszczególnych krajach wdrażanie środków technicznych rozpocznie się równolegle w innych państwach europejskich. Samochody, objęte akcją serwisową są bezpieczne oraz sprawne pod względem technicznym i mogą bez przeszkód uczestniczyć w ruchu drogowym.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki