Volvo popularniejsze w Polsce od BMW i Mercedesa

2017-07-03 16:00

Może się wydawać, że segment premium należy do Niemców, lecz dokładne statystyki burzą ten mit. Liderem sprzedaży dalej jest model, który gości na rynku od dłuższego czasu i cieszy się ogromnym zaufaniem klientów. Ale to nie koniec ofensywy...

Okazuje się, że pomimo ponad 9-letniego stażu na rynku SUV-ów, Volvo XC60 nie poddaje się tradycyjnemu modelowi życia produktu i ciągle przyciąga do salonów nowych klientów. Od początku tego roku na drogach pojawiło się aż nowych 3049 XC60. Dla porównania, drugie miejsce na podium zajmuje BMW serii 5, na które zdecydowało się 1267 osób. Pudło zamyka Mercedes GLC, jednak nawet z wliczeniem do statystyk modelu Coupe, z liczbą 1102 sprzedanych egzemplarzy długo jeszcze nie stanie w szranki ze szwedzką marką.

Zobacz też: TEST nowe Volvo XC60: naszpikowane gadżetami

Tym bardziej, że Volvo właśnie wprowadza do salonów nowe XC60, które oparte jest na zupełnie nowej płycie podłogowej przejętej ze znacznie większego i lepiej przyjętego XC90.

Kolejne miejsca w statystykach sprzedaży zajmuje BMW serii 3 (1090 aut), goni je Mercedes klasy E (965 sztuk). Wśród kompaktów premium najwyżej znajduje się Audi A3 (846 pojazdów). Wyrównana walka ma miejsce w okolicach miejsca siódmego, które okupuje Audi Q7 (818 egzemplarzy), a gonione jest przez BMW X5 (807 aut).

Pisaliśmy o: TEST BMW X5 xDrive25d i X5 xDrive40e iPerformance

Audi odpiera też zakusy Lexusa – nowa Q5 znalazła 763 klientów, podczas gdy na Lexusa NX zdecydowało się... pięć osób mniej! Druga i trzecia dziesiątka sprzedaży to już – prawie – czysto niemiecki miks. Warto jednak zauważyć, że niedawno odświeżone (lecz specyficzne) Volvo V40 jest częściej wybierane od Mercedesa GLA (odpowiednio 556 i 473 auta)! Szwedzi mocno przełamują niemiecką - pozorną - dominację.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają