SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Volvo S60 T6 AWD - w takim aucie rozbił się Piotr Adamczyk

Volvo S60 T6 AWD - w takim aucie rozbił się Piotr Adamczyk

17.09.2013, godz. 20:11
Volvo S60 T6 / Piotr Adamczyk
foto:

Znany polski aktor Piotr Adamczyk rozbił swoje Volvo. Do wypadku doszło w miejscowości Malewszczyzna pod Krasnobrodem (woj. lubelskie). Odtwórca hitowej roli papieża stracił panowanie nad kierownicą, zjechał na pobocze i wpadł do rowu.

Od kilku lat Piotr Adamczyk jest związany z Volvo Auto Polska i promuje swoją osobą produkty szwedzkiego producenta. Z tego właśnie powodu do dyspozycji aktora oddawane są najnowsze modele aut luksusowej marki, cieszącej się opinią jednych z najbezpieczniejszych pojazdów na świecie.

Adamczyk na własnej skórze przekonał się, jak bezpieczne są auta, którymi porusza się na co dzień. 17 września 2013 r. ok. godz. 1.40. rozbił Volvo S60 T6 na Lubelszczyźnie, wypadając z jezdni do rowu. W nocy padało a na drodze panowały złe warunki. W aucie podróżowała z aktorem Weronika Rosati. – Kierujący samochodem był trzeźwy i nie odniósł obrażeń. Pasażerka auta z urazem kostki trafiła do szpitala – powiedziała Anna Kopeć z zamojskiej policji.

>>> Ewa Farna miała wypadek: Tak wygląda rozbity Volkswagen Tiguan - FOTO <<<

Ostatnim autem w użytkowaniu gwiazdy polskiego kina był samochód Volvo S60 T6 z napędem na wszystkie cztery koła. Pod jego maską pracował benzynowy motor o pojemności 3-litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Generowana moc silnika to 304 konie mechaniczne i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi takiej limuzyny pozwalają na szybką jazdę, bo przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Podczas uderzenia w Volvo wystrzeliły poduszki powietrzne, których na pokładzie jest aż 8 sztuk. Poza tym model plasujący się w segmencie premium, na wyposażeniu posiadał takie mechanizmy wpływające na bezpieczeństwo jak: system zabezpieczeń przed skutkami uderzeń bocznych SIPS, system zabezpieczeń przed urazami kręgosłupa szyjnego WHIPS, City Safety wspomagający automatyczne hamowania do 50 km/h, układ kontroli trakcji i toru jazdy DSTC, czy skrętne lampy bi-ksenonowe ABL.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: