Wszystkie samochody Paula Walkera z serii filmów "Szybcy i wściekli" - takimi autami jeździł Brian O'Conner

2013-12-03 16:51

Zmarły w tragicznym wypadku samochodowym Paul Walker, był utalentowanym aktorem i doświadczonym kierowcą. Poza grą w filmach, pasjonował się motoryzacją i tuningiem. Był licencjonowanym dilerem samochodów i współwłaścicielem firmy AE Performance, gdzie serwisowano i przechowywano gwiazdorskie pojazdy. Posiadał też własną kolekcję oryginalnych aut. Walker zginął na fotelu pasażera egzotycznego Porsche Carrera GT, które prawdopodobnie nie było do końca sprawne mechanicznie w chwili wypadku. Za sterem siedział mało znany kierowca rajdowy Roger Rodas. Poniżej przypominamy wszystkie auta, jakimi filmowy Brian O'Conner jeździł w serii filmów "Szybcy i wściekli".

Seria hollywoodzkich filmów "Szybcy i wściekli", opowiadająca o kierowcach mocnych samochodów, zapisała się w historii współczesnego kina wieloma oryginalnymi scenami. Widowiskowych ujęć nie byłoby jednak bez pięknych aut, które na potrzeby produkcji powstawały nawet w kilku identycznych egzemplarzach. W prezentowanym materiale przypominamy pojazdy, jakimi poruszał się na planie Paul Walker (zmarły w wypadku 30 listopada 2013 roku).

Przeczytaj: Nie żyje Paul Walker. Zginął w Porsche Carrera GT - WIDEO

1994 Toyota Supra / "Szybcy i wściekli"

To jeden z najlepszych sportowych samochodów w historii Toyoty. Czwarta generacja Supry w topowej wersji posiadała 6-cylindrowy, 24-zaworowy silnik rzędowy o pojemności 3.0-litra, z podwójnym turbodoładowaniem (oznaczenie silnika 2JZ-GTE). Seryjnie motor oferował dwie wersje mocowe - 280 KM i 451 Nm, lub 324 KM i 427 Nm. W mocniejszym wydaniu prędkość 100 km/h przekraczana była w 5 sekund, a maksymalna szybkość wynosiła 260 km/h. Samochód jakim jeździł w filmie agent Brian O'Conner był wyraźnie stuningowany stylistycznie i mechanicznie. Poza wyglądem zewnętrznym, zmianom poddano jednostkę napędową - uzyskano z niej 544 KM, a silnik po modyfikacjach kręcił się do 7700 obr./min. Pierwsze 100 km/h pokazywało się na liczniku w 4,3 s.

1995 Mitsubishi Eclipse / "Szybcy i wściekli"

Dzięki Paulowi Walkerowi zielone japońskie coupe z trzema diamentami w logo, stało się najsłynniejszym Mitsubishi Eclipse na świecie. Aktor wcielający się w rolę tajnego agenta Briana O'Connera, użytkował samochód drugiej generacji o oznaczeniu modelowym GS-T. Postać Briana w filmie dzięki osiągom dobrym Eclipsa i startom w nocnych wyścigach, wkupiła się w świat tuningowej społeczności. Do napędu auta służył 2.0-litrowy, 4-cylindowy, 16-zaworowy silnik z turbodoładowaniem, wytwarzający 213 KM. Napęd przenoszony był na koła przednie przez 5-biegową skrzynię. Fabryczne przyspieszenie "do setki" wynosiło 6.6 sekundy, a prędkość maksymalna dochodziła do 230 km/h. Silnik filmowego wozu poza zastrzykiem mocy z wtrysku podtlenku azotu, nie był modyfikowany.

1999 Nissan Skyline GT-R / "Za szybcy, za wściekli", "Szybko i wściekle"

Produkowany wyłącznie z kierownicą po prawej stronie Nissan Skyline pojawił się dwa razy w "Szybkich i wściekłych". Samochód ten prywatnie był dla Paula Walkera jednym z ulubionych aut produkcji japońskiej. Filmowy Brian O'Connor po utracie pracy w policji, dorabiał sobie w modelu z 1999 roku, podczas nielegalnych wyścigach ulicznych. Na planie wykorzystano model R34 GT-R. Pod maską ulokowana była 2.6-litrowa, 6-cylindrowa, rzędowa jednostka Twin-Turbo o fabrycznej mocy 280 KM i 392 Nm (oznaczenie silnika RB26DETT). Napęd był przenoszony na koła tylne za sprawą 6-biegowej skrzyni manualnej. Pierwszy srebrno-niebieski Nissan po zaawansowanych modyfikacjach produkował 505 koni mechanicznych. Auto osiągało pierwszą setkę w 4,1 sekundy i rozpędzało się do prawie 300 km/h. Drugi niebieski Nissan Skyline jaki pojawił się na planie, pochodził z 2002 roku.

1969 Chevrolet Camaro / "Za szybcy, za wściekli"

Wśród dwóch pojazdów typu muscle cars, jakie zagrały w "Za szybcy, za wściekli", znalazł się Chevrolet Camaro z 1969 roku (obok pomarańczowego Dodge'a Challengera). Ten konkretny egzemplarz Chevroleta użyty podczas zdjęć, otrzymał jednak oznaczenie Yenko, odnoszące się do specjalnej edycji Camaro. Wszystkie auta spod tego znaku zawierały ulepszenia dotyczące hamulców, zawieszenia i silników. Auta  te zostały wyprodukowane w 1969 roku, w limitowanej edycji zaledwie 201 egzemplarzy. Pod maską kwintesencja amerykańskiej motoryzacji - wolnossący motor V8 o mocy 425 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie "do setki" wielkiego blaszaka trwało 5,4 sekundy.

2001 Mitsubishi EVO Lancer 7 / "Za szybcy, za wściekli"

Główną samochodową rolę w drugiej części serii odegrało popularne wśród rajdowców Mitsubishi Lancer Evo 7, w charakterystycznym kolorze limonki. Auto poza charakterystycznym tuningiem zewnętrznym, tak naprawdę nie zostało podrasowane mechanicznie. Pod maską znalazł się fabryczny 2.0-litrowy, rzędowy silnik 16-zaworowy z turbodoładowaniem. Generowana moc 280 KM i momencie obrotowym równym 385 Nm, była przenoszona na wszystkie cztery koła. Przyspieszenie w takim samochodzie trwa 6.6 sekund ze startu zatrzymanego do 100 km/h. Jakiś czas temu ostatni egzemplarz, jaki przetrwał zdjęcia do filmu, był sprzedawany w Stanach Zjednoczonych ze śladowym przebiegiem.

2009 Suburu Impreza WRX STI / "Szybo i wściekle"

Jedną z samochodowych ról w piątej odsłonie przygód Briana O'Connera, zagrało Subaru Impreza WRX STI. Znacznie zmodyfikowane kompakt dostał dwukolorowy lakier połączony z czerwonymi paskami, a także czarne alufelgi. Pod maską tej topowej wersji auta, które w 2007 roku otrzymało nadwozie typu hatchback, znalazł się 2.5-litrowy, 16-zaworowy silnik tupu boxer z turbodoładowanie. Fabryczna moc to 300 KM i 407 Nm. Napęd trafiał na 4 koła dzięki 6-stopniowej skrzyni manualnej. Osiągi już fabrycznie zadziwiają, bo przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h twa 5,2 sekundy, a maksymalnie da się pojechać z prędkością 250 km/h.

2008 Dodge Charger SRT8 / "Szybo i wściekle"

W piątej części filmu, do pociągnięcia ogromnego sejfu, wypchanego furą pieniędzy, Paul Walker i Vin Diesel potrzebowali mocarnych czterech kółek. To dlatego producenci wybrali współczesnego muscle cara, jakim jest Dodge Charger SRT8. Między kołami tego sedana umieszczona wzdłużnie ogromny, widlasty motor V8 o pojemności 6.1-litra. Taki agregat dostarcza 430 KM i 569 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które trafiają na oś tylną za sprawa automatycznej, 5-biegowej skrzyni. W tym samochodzie 100 km/h pojawia się na liczniku poniżej 5 sekund, a zużycia paliwa liczy się w wiadrach.

2010 Nissan GT-R / "Szybo i wściekle", "Szybcy i wściekli 6"

Nissan GT-R, czyli następca kultowego Skyline'a pojawił się w końcowej scenie 5 części filmu, a także w początkowym fragmencie 6 odsłony. Auto nazywane japońską Godzillą, konkuruje na rynku z supersamochodami, takimi jak Ferrari, czy Porsche. Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3.8-litra. Generowana moc to 545 koni mechanicznych i 627 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przenoszonego na wszystkie cztery koła. O świetnych osiągach świadczą rewelacyjne wyniki osiąganie na torze wyścigowym Nurburgring. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego da się wykręcić w czasie około 3 sekundy!

1970 Ford Escort RS 1600 / "Szybcy i wściekli 6"

nazywany europejskim muscle carem - Ford Escort RS 1600 z 1970 roku. Ikona rajdów samochodowych zbudowana wspólnie przez Forda i Coswortha na bazie pierwszej generacji Escorta. Do napędu służył 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik o pojemności 1.6-litra. Jednostka generowała 113 koni, jednak przy niskiej masie własnej zapewniała dobre osiągi. Samochód sprowadzony z Anglii na potrzeby filmu "Szybcy i wściekli 6", został odpowiednio przebudowany. Otrzymał kubełkowe siedzenia, klatkę wzmacniającą, czy 5-biegową skrzynię manualną i wzmocniony silnik.

2010 BMW M5 / "Szybcy i wściekli 6"

W szóstej części filmu, Paul Walker w jednej z widowiskowych scen pościgu, poruszał się BMW M5 z 2010 roku. Samochód ten to topowa wersja luksusowego sedana BMW serii 5 (model E60). Fabrycznie pod maską ulokowano silnik V10 o pojemności 5-litrów. Generował on 507 KM mocy i 520 Nm. Napęd przekazywany był na koła tylne, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało 4,7 s. Egzemplarze filmowa pomalowano czarnym lakierem, wyposażono w klatki i kubełki marki Sabelt. Na potrzeby widowiskowych zdjęć pościgu, wymagających rozbicia az kilku aut, zbudowano kilkanaście egzemplarzy.

2013 Alfa Romeo Giulietta / "Szybcy i wściekli 6"

W ostatniej ze scen 6 części wystąpiła Alfa Romeo Giulietta. Ten jeden z najpiękniejszych europejskich kompaktów, przyczynił się do ucieczki Briana z wielkiego samolotu transportowego. Do tej roli wykorzystano topową sportową odmianę włoszki - Quadrifoglio Verde. Pod maską rasowego hot-hatcha ulokowano silnik o pojemności 1742 cm3 TBI. Jednostka ta dzięki turbodoładowaniu generuje 235 KM i 340 Nm, a napęd jest przenoszony na koła przednie za sprawą zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni TCT. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a prędkościomierz zatrzymuje się na 242 km/h.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają