SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto moto news Zobacz najdroższe reklamy motoryzacyjne z finału Super Bowl 2017!

Zobacz najdroższe reklamy motoryzacyjne z finału Super Bowl 2017!

06.02.2017, godz. 13:44
Mercedes-AMG GT R
Mercedes-AMG GT R foto: Mercedes

Super Bowl na stale wpisany jest w kulturową tożsamość Stanów Zjednoczonych. Finał rozgrywek futbolu amerykańskiego przyciąga nie tylko sportowymi emocjami, ale i reklamami przygotowanymi wyłącznie na tę okoliczność. Motoryzacyjni giganci również w tym roku nie zawiedli.

Cena trzydziestu sekund czasu antenowego to około 5 milionów dolarów. Dodając do tego koszty realizacji klipu, obsługę agencji oraz działalność w social mediach, cały koszt poniesiony przez markę może wynosić nawet 12 milionów dolarów!

Nic więc dziwnego, że każdy producent stara się jak może by oczarować potencjalnych klientów. Jednym z najgłośniejszych klipów – wyemitowanych kilka lat temu - był "Imported from Detroid" z udziałem Eminema. W tym roku również można zagłębić się w świetnej jakości filmy, które są swoistymi dziełami sztuki.

Alfa Romeo wiąże duże nadzieje z rynkiem amerykańskim. Nie dziwi więc fakt, że postawiono na flagową Gulię QV z muzyką z filmu "Drive" w tle.

Audi postanowiło zwrócić swoją uwagę na problem równouprawnienia kobiet. W tle można zobaczyć nowe Audi A5 Sportback.

Buick z kolei zdecydował się przedstawić Cascadę i Mokkę po liftingu – u nas znane jako Ople. Amerykanie wciąż starają się pozycjonować markę wysoko, stąd też fraza "Jeśli to jest Buick, to ja jestem...".

Ford promuje samochody elektryczne oraz współdzielenie pojazdów. To kolejny krok w strategii marki na przyszłość, która nie ograniczy się tylko do "bycia eko", ale i obejmuje zamiar wprowadzenia na drogi aut autonomicznych w przeciągu kolejnych siedmiu lat.

Honda wykorzystała udział takich gwiazd jak Tina Fey czy Missy Elliot, które mówią o dążeniu do sukcesu. Nawet jeśli plany na pierwszy rzut oka są niezwykle ambitne, nie można rezygnować z marzeń. W tle nowa Honda CR-V.

Hyundai "kręcił" swoją reklamę na żywo i skupił się na znaczeniu wojska i armii Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe, żołnierze biorący udział w nagraniu stacjonowali w Żaganiu.

Kia wprowadza do oferty hybrydowe Niro i głośno obwieszcza światu, że walka o ekosystem nie musi być w jakikolwiek sposób ryzykowna ani uciążliwa. Wystarczy – oczywiście – udać się do salonu koreańskiego producenta.

Lexus w charakterystyczny dla siebie sposób opowiada o zaletach nowego modelu LC. Auto dostępne będzie nie tylko jako hybryda, ale i w rasowej wersji z silnikiem V8.

Mercedes wykorzystał doświadczenie braci Coen i w zgrabny sposób nawiązuje do legendarnego filmu "Easy Rider". Amerykańska ikona zastąpiona jest przez niemieckie superauto.

W finale zwyciężyła drużyna New England Patriots, lecz po raz pierwszy w historii rozgrywek o wyniku zadecydowała dogrywka.

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: