Toyota Hilux 2016: pełny polski CENNIK nowej generacji legendy

2016-06-20 14:15

Kolejne wcielenie Toyoty Hilux wjeżdża do polskiego cennika. Nowa ósma generacja pick-upa to lepsze możliwości terenowe, większa ładowności oraz nowy, wysoki komfort jazdy połączony z bogatym wyposażeniem. Auto napędzane 2.4-litrowym silnikiem diesla o mocy 150 KM startuje w polskiej sprzedaży od kwoty 109 347 (88 900 netto).

Od niemal 50 lat Toyota Hilux jest jednym z dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów. Łączna sprzedaż na świecie przekraczyła już 18 milionów sztuk. Hilux to jednocześnie najlepiej sprzedający się pick-up w Europie.

Wejdź: TEST Toyota Land Cruiser: terenówka na przekór modzie

Hilux jest teraz dostępny z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z 4-miejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i z 5-miejscową podwójną kabiną (Double Cab). Podwozie z ramą podłużnicową zapewnia o 20% większą sztywność skrętną. Nowy Hilux ma większą nośność osi, a maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3,5 t w modelach 4x4 z kabiną Single/Extra Cab i 3,2 t w wersjach z kabiną Double Cab. Skrzynie ładunkowe są większe, a ich ładowność wzrosła do ponad 1000 kg. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku.

Nadwozie jest wykonane w dużym stopniu ze stali o dużej odporności na rozciąganie (590 MPa), która łączy niewielką masę z optymalną wytrzymałością. Rozwiązania antykorozyjne zapewniają dużą trwałość podwozia i nadwozia nawet w przypadku eksploatacji w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Pogrubione elementy ramy podwozia zachowają odporność na korozję przez 20 lat.

.
Nowy silnik 2.4 D-4D

Nowa 8. generacja Hiluxa jest mocniejsza, silniejsza i lepiej przygotowana do jazdy po bezdrożach niż kiedykolwiek. Dzięki nowej generacji silnika wysokoprężnego Toyota Hilux jako jeden z niewielu pick-upów w Europie spełnia normę emisji spalin Euro 6. Nowy turbodoładowany silnik wysokoprężny D-4D o pojemności 2.4 litra z serii GD o mocy 150 KM, wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają jego wydajność i zmniejszają emisję szkodliwych substancji. Jednostka jest wyposażona w chłodzony wodą układ recyrkulacji spalin z funkcją omijania chłodnicy spalin, który pozwala ograniczyć emisję zanieczyszczeń oraz zmniejszyć wymiary całej instalacji o około 30%. System selektywnej redukcji katalitycznej eliminuje nawet 99% tlenków azotu (NOx). O zmniejszenie zużycia paliwa dba system Start & Stop.
.

Terenowy pick-up

Auto wyposażono opcjonalnie w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited-slip differential, LSD) jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Mocne i trwałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami zostało gruntownie zmodyfikowane. Pozwoliło to połączyć duży, dostosowany do jazdy terenowej rozstaw osi z wygodą jazdy i stabilnością manewrowania cechującą SUV-y.

Przeczytaj też: Toyota Corolla po liftingu: odmłodzona bestsellerka

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). Jest też system elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkładający siły hamowania między koła przednie i tylne, w zależności od parametrów pojazdu i warunków na drodze. System Pitch & Bounce Control ogranicza kołysanie wzdłużne i podskakiwanie pojazdu, a tym samym zwiększa komfort jazdy i ułatwia panowanie nad pojazdem. Układ kontroli toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control, TSC) pozwala skorygować ewentualne zmiany jej kierunku zanim staną się one niemożliwe do opanowania.

.
Nowe wnętrze

Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux (w zależności od wersji) ułatwia system Smart Entry/Smart Start z elektrycznym kluczykiem. Doska rozdzielcza jest uporządkowana i trafił na nią system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy wskaźników wyświetla informacje z komputera pokładowego. W wykończeniu zastosowano jednolite niebieskie oświetlenie przełączników i wskaźników. System nawigacji Toyota Touch 2 with Go będzie wymagał dopłaty w 3200 zł.

Sprawdź: TEST Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige: porządny sedan

Komfort jazdy został zwiększony dzięki wygodniejszej pozycji za kierownicą, większej ilości miejsca nad głową i po bokach oraz nowym, bardziej komfortowym fotelom. Elastyczność kabiny Double Cab zwiększa dodatkowo składana tylna kanapa dzielona w układzie 60:40. W nowym Hiluxie oferowane są trzy tapicerki do wyboru (dwie materiałowe i skórzana).

.
2016 Toyota Hilux - pełny polski CENNIK
.

Pojedyncza kabina DL DLX SR SR5
2,4D-4D (150 KM)
6 M/T (4x2)
109 347 zł
(88 900 zł netto)
- - -
2,4D-4D (150 KM)
6 M/T (4x4)
- 124 107 zł
(100 900 zł netto)
- -
Półtorek kabiny DL DLX SR SR5
2,4D-4D (150 KM)
6 M/T (4x2)
116 727 zł
(94 900 zł netto)
- - -
2,4D-4D (150 KM)
6 M/T (4x4)
- 131 487 zł
(106 900 zł netto)
143 787zł
(116 900 zł netto)
-
Podwójna kabina DL DLX SR SR5
2,4D-4D (150 KM)
6 M/T (4x4)
135 177 zł
(109 900 zł netto)
137 637 zł
(111 900 zł netto)
149 937 zł
(121 900 zł netto)
154 980 zł
(126 000 zł netto)
2,4D-4D (150 KM)
6 A/T (4x4)
- - 154 931 zł
(125 960 zł netto)
159 974 zł
(130 060 zł netto)

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki