Od niemal 50 lat Toyota Hilux jest jednym z dominujących graczy na globalnym rynku pick-upów. Łączna sprzedaż na świecie przekraczyła już 18 milionów sztuk. Hilux to jednocześnie najlepiej sprzedający się pick-up w Europie.
Wejdź: TEST Toyota Land Cruiser: terenówka na przekór modzie
Hilux jest teraz dostępny z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z 4-miejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i z 5-miejscową podwójną kabiną (Double Cab). Podwozie z ramą podłużnicową zapewnia o 20% większą sztywność skrętną. Nowy Hilux ma większą nośność osi, a maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3,5 t w modelach 4x4 z kabiną Single/Extra Cab i 3,2 t w wersjach z kabiną Double Cab. Skrzynie ładunkowe są większe, a ich ładowność wzrosła do ponad 1000 kg. Konstrukcja skrzyni została wzmocniona, aby ograniczyć deformacje i uszkodzenia przy załadunku i rozładunku.
Nadwozie jest wykonane w dużym stopniu ze stali o dużej odporności na rozciąganie (590 MPa), która łączy niewielką masę z optymalną wytrzymałością. Rozwiązania antykorozyjne zapewniają dużą trwałość podwozia i nadwozia nawet w przypadku eksploatacji w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Pogrubione elementy ramy podwozia zachowają odporność na korozję przez 20 lat.
.
Nowy silnik 2.4 D-4D
Nowa 8. generacja Hiluxa jest mocniejsza, silniejsza i lepiej przygotowana do jazdy po bezdrożach niż kiedykolwiek. Dzięki nowej generacji silnika wysokoprężnego Toyota Hilux jako jeden z niewielu pick-upów w Europie spełnia normę emisji spalin Euro 6. Nowy turbodoładowany silnik wysokoprężny D-4D o pojemności 2.4 litra z serii GD o mocy 150 KM, wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają jego wydajność i zmniejszają emisję szkodliwych substancji. Jednostka jest wyposażona w chłodzony wodą układ recyrkulacji spalin z funkcją omijania chłodnicy spalin, który pozwala ograniczyć emisję zanieczyszczeń oraz zmniejszyć wymiary całej instalacji o około 30%. System selektywnej redukcji katalitycznej eliminuje nawet 99% tlenków azotu (NOx). O zmniejszenie zużycia paliwa dba system Start & Stop.
.
Terenowy pick-up
Auto wyposażono opcjonalnie w dołączany napęd na wszystkie koła wraz z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (limited-slip differential, LSD) jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Mocne i trwałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami zostało gruntownie zmodyfikowane. Pozwoliło to połączyć duży, dostosowany do jazdy terenowej rozstaw osi z wygodą jazdy i stabilnością manewrowania cechującą SUV-y.
Przeczytaj też: Toyota Corolla po liftingu: odmłodzona bestsellerka
W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów wspomagających hamowanie, dzięki którym auto dorównuje w terenie modelowi Land Cruiser. Są to m.in. system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (Downhill Assist Control, DAC), funkcję wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC). Jest też system elektronicznego rozdziału sił hamowania (Electronic Brakeforce Distribution, EBD) automatycznie rozkładający siły hamowania między koła przednie i tylne, w zależności od parametrów pojazdu i warunków na drodze. System Pitch & Bounce Control ogranicza kołysanie wzdłużne i podskakiwanie pojazdu, a tym samym zwiększa komfort jazdy i ułatwia panowanie nad pojazdem. Układ kontroli toru jazdy przyczepy (Trailer Sway Control, TSC) pozwala skorygować ewentualne zmiany jej kierunku zanim staną się one niemożliwe do opanowania.
.
Nowe wnętrze
Dostęp do kabiny nowej Toyoty Hilux (w zależności od wersji) ułatwia system Smart Entry/Smart Start z elektrycznym kluczykiem. Doska rozdzielcza jest uporządkowana i trafił na nią system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Wyświetlacz TFT o przekątnej 4,2 cala na tablicy wskaźników wyświetla informacje z komputera pokładowego. W wykończeniu zastosowano jednolite niebieskie oświetlenie przełączników i wskaźników. System nawigacji Toyota Touch 2 with Go będzie wymagał dopłaty w 3200 zł.
Sprawdź: TEST Toyota Avensis 2.0 D4-D Prestige: porządny sedan
Komfort jazdy został zwiększony dzięki wygodniejszej pozycji za kierownicą, większej ilości miejsca nad głową i po bokach oraz nowym, bardziej komfortowym fotelom. Elastyczność kabiny Double Cab zwiększa dodatkowo składana tylna kanapa dzielona w układzie 60:40. W nowym Hiluxie oferowane są trzy tapicerki do wyboru (dwie materiałowe i skórzana).
.
2016 Toyota Hilux - pełny polski CENNIK
.
Pojedyncza kabina | DL | DLX | SR | SR5 |
2,4D-4D (150 KM) 6 M/T (4x2) |
109 347 zł (88 900 zł netto) |
- | - | - |
2,4D-4D (150 KM) 6 M/T (4x4) |
- | 124 107 zł (100 900 zł netto) |
- | - |
Półtorek kabiny | DL | DLX | SR | SR5 |
2,4D-4D (150 KM) 6 M/T (4x2) |
116 727 zł (94 900 zł netto) |
- | - | - |
2,4D-4D (150 KM) 6 M/T (4x4) |
- | 131 487 zł (106 900 zł netto) |
143 787zł (116 900 zł netto) |
- |
Podwójna kabina | DL | DLX | SR | SR5 |
2,4D-4D (150 KM) 6 M/T (4x4) |
135 177 zł (109 900 zł netto) |
137 637 zł (111 900 zł netto) |
149 937 zł (121 900 zł netto) |
154 980 zł (126 000 zł netto) |
2,4D-4D (150 KM) 6 A/T (4x4) |
- | - | 154 931 zł (125 960 zł netto) |
159 974 zł (130 060 zł netto) |