SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości 2015 Renault Espace: od dużego vana do crossovera – WIDEO

2015 Renault Espace: od dużego vana do crossovera – WIDEO

03.10.2014, godz. 17:30
Renault Espace 2015
Renault Espace 2015 foto: Renault

Renault zdecydowało się na zaskakujący krok. Kolejna generacja popularnego Espace przerodziła się z rodzinnego vana w podwyższonego crossovera. Auto zadebiutowało właśnie na targach w Paryżu.

Mierzące 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości auto powstało w oparciu o platformę CMF (Common Module Family). W stosunku do poprzednika jest o 63 mm niższe, ale rozstaw osi jest większy od poprzedniego Grand Espace o 16 mm. Celem obniżenia masy niektóre elementy wykonano z aluminium (maska, drzwi) i tworzyw sztucznych (przednie boczki czy elementy tylnej kanapy). Dopracowano przy tym współczynnik oporu aerodynamicznego (Cx=0,30).

Nowe Renault Espace będzie dostępne w konfiguracji 5- i 7-osobowej. Producent zapewnia, że w fotele w trzecim rzędzie są takie same jak pozostałe i zapewniają komfortowe warunki podróżowania. Te z drugiego i trzeciego przy rozkładaniu chowają się w podłodze. Bagażnik ma pojemność 660 l i można go powiększyć do ponad 2000 l. Innowacyjnym jest system składania którym można sterować z miejsca kierowcy poprzez multimedialny system R-Link 2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7 cala. Można też składać fotele tradycyjnie przez przyciski w bagażniku lub dźwignie przy fotelach.

Przeczytaj też: Nowy Renault Espace 2015: od vana do crossovera

Klapę bagażnika można otworzyć i zamknąć poprzez naciśnięcie stopą dźwigni pod zderzakiem. Wewnątrz nowego Renault Espace pojawiło się wiele schowków i skrytek a największy z nich to 12-litrowa szuflada w desce rozdzielczej. Fotele, posiadające funkcję masażu, dostosowują do budowy ciała siedzącej osoby, górną część oparcia.

Nowością jest system Multi-Sense, którego zadaniem jest kontrola nad systemem 4Control (4 koła skrętne), elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, układem kierowniczym, silnikiem, dwusprzęgłową skrzynią EDC, instrumentami pokładowymi, brzmieniem motoru oraz oświetleniem kabiny. Kierowca ma do wyboru jeden z czterech trybów jazdy: Eko, Komfort, Neutralny i Sport. Każde z ustawień ma indywidualną barwę podświetlenia kabiny: zieloną, niebieską białą, czerwoną lub fioletową.

Zobacz też: TEST Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 BOSE Edition: rodzinny transporter

Pod maską nowego Renault Espace może pracować jeden z trzech silników (dwóch diesli i jednego benzyniaka). Wysokoprężne jednostki z rodziny Energy dCi o pojemności 1.6 z podwójnym doładowaniem występują w dwóch wariantach: 130 KM (320 Nm) i 160 KM (380 Nm). Motor benzynowy to znany m.in. z Clio R.S., 1.6 TCe 200 EDC o mocy 200 KM (260 Nm). 130-konnego diesla sprzężono z 6-biegową skrzynią manualną. W pozostałych za zmianę biegów odpowiada dwusprzęgłowy EDC z systemem sterowania Shift by Wire.

Nowe Renault Espace charakteryzuje się bogatym wyposażeniem. W standardzie znajdziemy reflektory fullLED, a nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają takie systemy jak: asystent pasa ruchu, radar mierzący odległość od poprzedzającego pojazdu, asystent martwego pola, czy Easy Park Assist, który automatycznie parkuje samochód równolegle, pod skosem i prostopadle. Najbogatsza wersja Espace to Initale Paris, która cechuje się aluminiowymi felgami o unikalnym wzorze, dodatkowymi oznaczeniami, skórzaną tapicerką, przyciemnionymi szybami czy systemem audio BOSE.

Nowy Renault Espace ma trafić do sprzedaży w 2015 roku.

autor: Marek Adamowicz zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: