SUPERAUTO Nowości Testy Porady Moto news Auto katalog Galerie Kalkulatory
SuperAuto nowości superauto nowości 2016 nowy Mercedes-Benz Klasy E: debiut modelu W213

2016 nowy Mercedes-Benz Klasy E: debiut modelu W213

05.01.2016, godz. 10:13
 2016 Mercedes-Benz Klasy E (W213)
2016 Mercedes-Benz Klasy E (W213) foto: Mercedes-Benz

Nowa generacja Mercedesa Klasy E zrzuciła kurtynę tajemnicy. Auto debiutuje w pełnej okazałości na fotografiach, a pod koniec stycznia zostanie wystawione przed szeroką publicznością na targach motoryzacyjnych w Detroit. Zgodnie z zapowiedziami limuzyna o kodzie modelowym W213 została zaprojektowana w zgodzie z obowiązującym w Mercedesie kodem stylistycznym.

Nowa Klasa E została designem zewnętrznym zbliżona do mniejszej Klasy C, a pod względem projektu wnętrza do flagowej Klasy S. Obecna generacja Klasy E funkcjonuje na rynku na tyle długo, że od strony kabiny nie da się przegapić świeżego podejścia do luksusu i wygody. W wykończeniu wykorzystano najlepsze materiały, a konsola centralna zawiera podobnie jak w Klasie S duży 8,4-calowy wyświetlacz systemu rozrywki, i w pełni elektroniczne zegary o przekątnej 12,3 cala. W projekcie są też okrągłe dysze kanałów powietrznych, ozdobne podświetlanie poszyć, dwie sekcje przełączników w konsoli, czy nowatorski sterownik systemami i wybierak przełożeń automatycznej skrzyni zlokalizowany w tunelu środkowym. Innowacyjne jest zastosowanie dotykowych przycisków na kierownicy, które mają pozwalać na sterowanie niektórymi funkcjami za pomocą gestów.

Kliknij: TEST Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec: na bogato i z klasą

Konstrukcyjnie auto opiera się o płytę podłogową MRA, dzięki czemu udało się odchudzić dużego sedana o około 100 kg. Rozstaw osi urósł względem poprzednika o 65 mm i mierzy teraz 2939 mm. Całkowita długość nadwozia to 4923 mm. Współczynnik oporu powietrza legitymuje się wartością 0,23. Układ podwozia otrzymał regulowany system wysokości zawieszania, czy opcjonalną pneumatykę adaptacyjną z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia i wysokości prześwitu.

Szczegóły gamy jednostek napędowych nie zostały na razie jeszcze podane. Wiadomo, że pod maską pojawią się motory od 4 do 8 cylindrów oraz hybryda, a podstawowym motorem w Klasie E200 został benzynowy, 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 195 KM. Podstawowa skrzynia to automat 9G-Tronic. Opcjonalnie będzie można wybrać napęd na cztery koła 4Matic.

Zupełna nowa generacja Klasy E pojawi się w sprzedaży wiosną.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku


autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
Więcej w superauto
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: