2016 Porsche 911 Carrera: debiut modelu po liftingu

2015-09-07 13:37

Po serii różnych zapowiedzi wiemy już oficjalnie, w jaki sposób legendarna niemiecka marka odmłodziła Porsche 911 Carrera. Auto wizualnie przeszło kilka zabiegów kosmetycznych i jest teraz jeszcze lepiej wyposażone, ale to co najważniejsze dotyczy źródła napędu. Zgodnie z przewidywaniami dzięki modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego, auto jest jeszcze szybsze niż dotychczas.

Odświeżone Porsche 911 Carrera w odmianach coupe i kabriolet, otrzymało nieco przeprojektowany design. Zmienił się przedni zderzak i delikatnie zmodyfikowano charakterystyczne owalne światła, które dostały 4-punktowe LED-y do jazdy dziennej. Rozpoznawalny tył 911-tki dostał przeprojektowany kształt kloszy świateł i prostokątny otwór z pionowymi żaluzjami na pokrywie silnika, a zderzak otrzymał dodatkowe otwory wentylacyjne dla lepszego chłodzenia silnika. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom szpiegowskim, auto nie ma centralnie ulokowanej podwójnej końcówki układu wydechowego. Typowym uzupełnieniem liftingowym będą nowe wzory obręczy kół.

We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica i dopracowana obsługa pojazdu. W opcjonalnym pakiecie Chrono na kierownicy zamontowany zostanie selektor pozwalający wybrać określony tryb jazdy. W konsoli środkowej dotychczasowe urządzenie multimedialne z dotykowym wyświetlaczem, zastąpił znacznie bardziej rozbudowany mechanizm z większym 7-calowym ekranem, estetycznie wpasowanym w kokpit. Zestaw ten oparto o nowy Porsche Communication Management System. Nawigacja jest zintegrowana z Google Earth i Google Street View, co pozwala informować kierowcę o wszelkich drogowych aktualnościach. W podłokietniku zainstalowano stację do ładowania smartfona.

Zobacz: Porsche 911 Stinger GTR Carbon Edition: karbonowe monstrum

To nie koniec zmian, bo Porsche w ramach poprawy bezpieczeństwa wyposażyło teraz 911-tkę w tempomat adaptacyjny i ogranicznik prędkości. W opcji klienci będą mogli dołożyć asystenta zmiany pasa ruchu oraz system pokolizyjny. W standardzie auto będzie mieć montowany mechanizm aktywnego zawieszenia, a na liście dodatków pojawi się układ skręcania tylnej osi.

Porsche 911 Carrera po liftingu jest napędzane podwójnie doładowanym boxerem o pojemności 3-litrów. Moc w standardzie wynosi 370 KM i 450 Nm. Wzmocniony wariant 911 Carrera S dostarcza 420 KM i 500 Nm. Carrera ze zautomatyzowaną przekładnią biegową PDK, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy, a Carrera S "setkę" osiąga w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna warianty S, to 308 km/h. Z informacji prasowej wynika, że zmniejszyło się zużycie paliwa (średnio 7,7 l/100 km).

Odmłodzone Porsche 911 zadebiutuje za kilka dni na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Auto trafi do niemieckich salonów już w grudniu. Cena wersji podstawowej będzie rozpoczynać się od 96 605 euro.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki