Toyota Hilux: ósma generacja w specyfikacji dla Europy

2015-09-22 15:16

Toyota Hilux ósmej generacji debiutuje w europejskiej specyfikacji. Duże użytkowe auto zastępuje poprzednika po 10 latach. Pick-up wygląda znacznie nowocześniej i wpisuje się w aktualne trendy stylistyczne panujące w firmie.

Nowa półciężarówka będzie powstawać standardowo w różnych wersjach. Najpopularniejsza jednak zostanie zapewne ta z podwójną kabiną, która najbardziej zainteresuje klientów w Europie. Wersja double cab mierzy teraz 5,33 m długości, 1,85 m szerokości i 1,82 wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym dokładnie 3085 mm. Auto jest o wiele bardziej zaawansowane od poprzednika i ma różne rodzaje zawieszenia, co pozwoli lepiej dostosować samochód do określonych potrzeb.

Sprawdź też: Nowa Toyota Avensis - pełny polski CENNIK dostępny

Stylistycznie nowy Hilux to zupełnie inny samochód. Pas przedni nabrał ostrości typowych dla dzisiejszych Toyot. Widać zachodzące daleko na boki reflektory wyposażone w światła LED i charakterystyczne wymodelowanie zderzaka. Kabina dorobiła się komfortowych elementów wyposażenia i nowoczesnych rozwiązań. W konsolę centralną wstawiono 7-calowy dotykowy ekran multimediów.

W połączeniu z przekonstruowanym podwoziem, do europejskiej specyfikacji trafią zupełnie nowe silniki - trzy wysokoprężne i jeden benzynowy. Diesle to: 2.4 D-4D 150 KM i 400 NM, 2.5 D-4D 103 KM i 260 NM oraz 2.8 D-4D 177 KM i 450 Nm. Wersja benzynowa to 2.7 litra o mocy 165 KM i 245 Nm. Jednostki będą sparowane z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub nowymi sześciostopniowymi automatami Super ECT. Standard to napęd na tył, a 4WD to opcja.
.

47 lat sukcesów

Toyota Hilux debiutująca w 1968 roku, do dziś zdążyła doczekać się ósmej generacji. Przez 47 lat wytrzymałego japońskiego pick-upa w różnych odsłonach, udało się sprzedać na świecie w ilości 16 mln egzemplarzy, z czego 787 tysięcy sztuk w samej Europie.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki